Bedste Tyverisikring?

Jeg overvejer kraftigt at købe en helt ny scooter, da jeg synes brugt-priserne er helt til grin ( En gammel Puch maxi koster det samme som en helt ny fra Thansen).  
 
 Men hvordan tyverisikrer jeg den bedst? Jeg har ikke rigtigt gjort op med mig selv, om det er en fordel eller ulempe at jeg bor i en boligblok, hvor der derfor er mange mennesker som går forbi hele tiden. Jeg har godt nok en cykelkælder, men der vil jeg ikke kunne få den op/ned af på egenhånd".  
 
 Men kan stille den i cykelstativ, men en eller anden megatyk lås på, og så en form for alarm + en GPS tracker?
 
 Ville i være tryg ved det ? Altså jeg føler mig ikke specielt utryg i kvarteret, men jeg har før fået hugget en scooter som stod i min carport for enden af en stille villavej, men det var måske netop det at det var en stille villavej som gjorde at de "kunne hugge den i fred"? mens jeg sov.
 
 Det skal også være en alarm, der omvendt ikke går i gang bare døren til opgangen smækker 2 meter fra cykelstativet.  
 
 Ville i turde ? Og hvilke sikkerhedsforanstaltninger ville i lave?
 
 Det mest fordi jeg efterhånden har 20 knallerter og scootere kørende rundt et sted i DK, jeg har kun fundet de 3 af dem igen. Den der var næsten hel droppede de vist at køre på efter et par 100 meter, fordi baghjulet var ekset, de 2 andre fandt jeg rippet for stumper. Og resten er aldrig set siden.                                
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du overhovedet styre en knallert forsvarligt, når du er palliativ kræftpatient? Du får jo en masse meget stærke mediciner i den situation.
Jeg tror du skal lade være med at kaste dig ud i sådan et køb, som også kan give dig unødige spekulationer i den sidste tid.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg ved ikke hvordan du lige fik "terminal kræftpatient" ind i en debat om at sikre sin knallert/scooter mod tyveri.

Men siden du ikke er opdateret, kan jeg glæde dig med at jeg overlevede imod alle odds, og kun lever med senfølgerne, som man får af den slags.

Jeg er slet ikke i "den sidste tid", faktisk tager jeg ingen former for medicin overhovedet !
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis