Hjælp til at slukke vandet

Jeg skal slukke for vandet under mit Geminox gasfyr for at kunne skifte amatur i badet. Er lige flyttet i hus hvor det er noget mere avanceret. I lejligheden var der blot en afbryder til koldt og en til varmt vand. 



———
Mvh
Fredrik
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu kender jeg ikke hele din installation ud fra billedet, men du skal bare lukke hovedhanen hvor den kommer ind i huset. Det vand der går gennem fyret er kun det varme. Det kolde kører udenom fyret, og det skal jo også lukkes. Så find hovedhanen inden /efter vandmåleren
Børgealle skrev den 21-05-2021 18:57:41

Nu kender jeg ikke hele din installation ud fra billedet, men du skal bare lukke hovedhanen hvor den kommer ind i huset. Det vand der går gennem fyret er kun det varme. Det kolde kører udenom fyret, og det skal jo også lukkes. Så find hovedhanen inden /efter vandmåleren

 Mange tak for hurtigt svar.

Hovedhanen er lokaliseret. Er det nok blot at slukke for den? Og skal vandet fra gasfyret så først løbe igennem før der ikke længere kommer vand ind?


———
Mvh
Fredrik
Du lukker bare for den. Så er trykket taget og der løber kun det ud som tyngdekraften bidrage med. Du lukker bare op for armaturet og lade vandet løbe ud inden du afmonterer det.
Børgealle skrev den 21-05-2021 19:33:26

Du lukker bare for den. Så er trykket taget og der løber kun det ud som tyngdekraften bidrage med. Du lukker bare op for armaturet og lade vandet løbe ud inden du afmonterer det.

 Tak. Det virkede perfekt og amaturet er skiftet :-)



———
Mvh
Fredrik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis