Stikkontakt bag køkkenvask

Hej,

Jeg er i gang med at kigge på nyt køkken. I den forbindelse vil jeg gerne have flyttet min køkkenvask. Det indebærer bl.a. flytning af vand og kloak. Nu er det så at der hvor jeg gerne vil have den fremtidige vask sidder der en stikkontakt i væggen. Den er en del af flere kontakter i samme væg og der er dermed sløjfet videre fra den. Jeg spekuleret på hvad mulighederne er og er kommet frem til følgende:
  • Bibehold kontakt som den er
  • Udskift kontakt med en stænktæt udendørs kontakt
  • "Skjule" kontakt med et blænddæksel
  • Hugge væg op og få en elektriker til at samle installationskabler der går hhv. til højre og venstre med pressemuffer og krympeflex og mure det hele til og dermed fjerne kontakten helt.
  • Flytte kontakt 70 cm mod venstre så den kommer til at være ved siden af fremtidig vask. Vil også indebære elektriker, muffer og krympeflex.
Er alle ovenstående mulige løsninger, eller er der nogen der ikke kan lade sig gøre. Er også åben for flere løsninger og/eller råd til hvilken jeg bør vælge.

Billede hvor tommestok viser hvor vask ca. kommer til at være. Vandhane kan placeres hvor det skal være i vaskens bredde.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
intet ulovligt i at bibeholde den...
Tak for svar.
Det er med børnesikring. Kan godt se det er svært at se på billedet   
Tror nu nok en OPUS74 passer i dåsen, men den er noget mere klodset at se på.
men deter nu stadig et faktum at det ikke er ulovligt at placere en stikkontakt bag vandhanen

Om der er nogle af dine forslag der er bedre end at lade den sidde kan du kun selv vurdere alles behov er jo forskellige men skal der absolut ændres noget så er en af dine sidste 2 forslag at foretrække....
Selvom det er lovligt med stikkontakten, er det et upraktisk sted at have den. Få den flyttet til et mere praktisk sted. I forhold til, hvad køkkenet koster, er det minimalt, hvad det koster, og for øvrigt skal el-nstallationen i køkkenet måske have et eftersyn, nu du bygger det om.

fase
Jeg har fundet løsningen på at sløjfe eller flytte kontakten. Det er ikke lige helt besluttet hvad det bliver endnu. Efter at have afmonteret vindueskarme kan jeg komme ind bag kontakten. Så elektrikeren bør kunne fixe det uden jeg skal hugge hul i væggen   
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis