Placering af greb på køkkenlåger

Jeg har malet mine køkkenlåger og har valgt at udskifte grebene til knopper. Umiddelbart tænker jeg, at jeg placerer knopperne på skufferne midt imellem de to gamle huller, og på lågerne i det øverste af de gamle huller (som ja, jeg har spartlet ud og pudset og poleret og jeg-ska-gi-dig for at lukke det pænt og usynligt :-D)

Lyder det helt tosset? Er der noget, jeg har glemt at tænke på? 

Foto af låge og skuffe med cirka-placering :-)

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser da fint ud, med den placering  

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 21-05-2021 09:42:06

Det ser da fint ud, med den placering  

Tak Jens :-) Jeg synes, det er tit, at man først, når man HAR færdiggjort projektet, finder ud af at "hov, jeg glemte lige at tænke på..." - og jeg GIDER ikke at male låger igen, fordi jeg skal flytte et hul en cm, fordi jeg glemte nowet ;-) 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det du måske skal medtage i dine overvejelser er hvordan det vil se ud når det hele er sat op og du ser lågerne ved siden af hinanden.

Såfremt du fx kun har låget for oven og kun skuffer for neden så tror jeg ovenstående placering er et fint valg.
Men hvis du fx har en blanding af skuffer og låger under køkkenbordet kan det nok godt se lidt rodet ud af knopperne står forskelligt fra skab til skab.


Ask
AskH. skrev den 21-05-2021 09:49:11

Såfremt du fx kun har låget for oven og kun skuffer for neden så tror jeg ovenstående placering er et fint valg.
Men hvis du fx har en blanding af skuffer og låger under køkkenbordet kan det nok godt se lidt rodet ud af knopperne står forskelligt fra skab til skab.

Ask, god overvejelse!! Jeg har på den ene side  køleskab - skab - skuffer - opvaskemaskine. Tror du det kommer til at se mere rodet ud end med de gamle greb, der sad i to huller - men jo også forskelligt på skuffer og skabe?

Mvh. tina 

Nej altså det er ikke nødvendigvis en dårlig måde at gøre det på. Min pointe var bare at man skal tænke det i en helhed altså hvordan lågerne ser ud ved siden af hinanden

Ikea har fx nogle billeder hvor greb er placeret som du forslår og det ser da fint ud
https://www.ikea.com/dk/da/p/bagganaes-knop-messingfarvet-80338408/

Svane har en helt anden løsning med 2 greb per skuffe og et i midten af skabe - det syntes jeg faktisk selv ser lidt skørt ud, men det er jo smag og behag.
https://www.svane.com/Files/Images/Svane/Tilbeh%C3%B8r/Greb/knop-greb-svane.jpg?width=645


Ask
AskH. skrev den 21-05-2021 11:35:28

Nej altså det er ikke nødvendigvis en dårlig måde at gøre det på. Min pointe var bare at man skal tænke det i en helhed altså hvordan lågerne ser ud ved siden af hinanden
Årh jeg gad godt at tænke den helhed ind, og erstatte alle skabe med skuffer 😁 Det er så pæææænt 😍


Ikea har fx nogle billeder hvor greb er placeret som du forslår og det ser da fint ud
https://www.ikea.com/dk/da/p/bagganaes-knop-messingfarvet-80338408/

Svane har en helt anden løsning med 2 greb per skuffe og et i midten af skabe - det syntes jeg faktisk selv ser lidt skørt ud, men det er jo smag og behag.
https://www.svane.com/Files/Images/Svane/Tilbeh%C3%B8r/Greb/knop-greb-svane.jpg?width=645

Ja, den der løsning med to greb forstår jeg heller ikke. Jeg har altid noget i den ene hånd, når jeg åbner en skuffe, då jeg vil altid give den et skævt træk, når jeg tager fat i en, der sidder i siden!

Tak for input 😊

Mvh Tina 

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også