Lydisolering af skillevæg

Jeg er flyttet i en lejlighed hvor ydervæggen har en 45mm fortsatsvæg med gips og isolering.
Samme rum er blev delt i to med en skillevæg med 1 lag gips på hver side og isolering imellem.

Dog den jeg deler lejlighed der bor i det ene rum snorker så meget at jeg må sove med ørepropper om natten.

Jeg har efterfølgende isoleret den ene side af skillevæggen (på min lejers værelse) med 45mm isolering, stålramme og 1 lag fibergips. Jeg har efterfølgende fyret PU skum i både min egen skillevæg, og fortsatsvæggen men der kommer stadig snorken igennem.

Jeg er nu i vildrede hvad jeg skal gøre for at slippe for støjen, uden at sove med ørepropper hver nat eller få ham til at flytte.

Er der nogen der har erfaring med firmaer der blæser isolering ind i væggene? måske der findes nogle der kan læse ekspanderende skum ind eller andet i alle 3 vægge, også selv om der er isolering derinde?

Håber nogen kan hjælpe, på forhånd tak :)

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Lars
Der er sådan set kun 2 produktor som man kan bruge til lydisolering
Papiruld eller træfiber.  

https://www.youtube.com/watch?v=nMQVSmNTVTQ

All isolering typer har ders fordele og ulemper.


Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
Lyde dæmpes i forskellige materialer så fint du har sat fiber gips op på den ene væg og alm gips op på den anden. Dog burde det have været 2 lag og endda 3 lag på den ene side.  
Overgang mellem materialer er også noget der dæmper lyden så da du satte den ene væg op blev den så sat direkte på gulvet eller kom der noget imellem (2 lag hulvpap)?
Er gulvet gennemgående fra de 2 rum for så vandre lyden der.
Ja der er mange ting i lyddæmpning 


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis