Fjerne maling fra alufælge

Hej.
Jeg har netop erhvervet mig nogle alufælge der tidligere har været malet. Malingen skaller af flere steder, hvor en skraber godt kan tage en smule, og jeg kommer med det samme ind til bart aluminium.
Men 90% af fælgene kan en skraber ikke gøre det. Her har jeg prøvet med Nitro Mors, varmepistol, afrenser, sandblæsning og ellers en god gang knofedt. Men ligemeget hjælper det - malingen vil ikke løsne sig. Vil helst undgå at beskadige fælgene med stålbørste, slibe og roterende værktøjer 🤗

Nogle gode fif som jeg endnu ikke har prøvet af?

Mvh
Jonas 

Hellere skrue end svejse. 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den klassiske er at smøre brun sæbe på, og så pakke den del  ind i husholdnings film. Lidt svært ved fælge.
Eller lægge fælgen i stor tæt plastpose men en skvis salmiakspiritus. De skal ligge der et par dage.
Aluminium tåler de allerfleste kemikalier.  Husk at lægge og pakke dem op udendørs. Og stå i vindsiden når du pakker op. Det river i svælget hvis man rammes af dampene. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Aluminium kan faktisk ikke tåle basiske kemikalier som brun sæbe mm.
Det bedste du kan gøre er at få dem glasblæst.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også