Isolering af fladt tag på carport

Hej med jer. Jeg er godt og grundig forvirret over alt det jeg har læst mig til, så håber der for på hjælp til forståelse. Jeg har en carport med fladt tagpap tag nu. Carporten skal lukkes med 300 mm isolering i gulvet som blive støbt med gulv og sokkel ned i 90 cm dybde. Væggene bliver med 200 mm isolering. Varmepumpe på til at lave det frostfrit om vinteren og mulighed for at varme rummet op når der skal laves noget i værkstedet. Nu er det store spørgsmål på hvordan jeg skal isolere loftet. Jeg har købt materialer hjem til at isolere med 145 mm da det er den størrelse som spærene er når jeg måler dem fra underkant til undersiden af taget. Så tænker jeg at 145 mm isolering op mod undersiden af taget med tagpappen på, så en plastik dampspærre og så forskaldning på for at holde på isoleringen og dampspærre. Så skal der troldtek på til sidst. Det var min plan, men er virkelig usikker på om det er måden at gøre det på så der ikke kommer råd eller svamp/fugt oppe under taget. Jeg vil helst ikke lave loftet lavere da det vil gå ud over lofthøjden i værkstedet.
Hvis der er en der vil lave en tegning har jeg noget nemmere ved at forstå det. Eller en forklaring der ikke bliver alt for teknisk ;-)
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds
Jeg skal gerne komme med en forklaring uden at komme ind på dugpunkt m.m. 
Du SKAL have udluftning under din tagflade. Der skal være 50 mm plads til at luften kan suse fra den ene side til den anden. Så skal der være mindst 15 mm sprække i udhæng i begge sider så luften kan "blæse" igennem i alle fag og holde det tørt. De 15 mm på gerne udfyldes med f,eks, snefangs rør LINK eller på anden måde beskyttes med insekter eller lignende. Husk at øge sprækken i forhold til det som snefangs rør reducerer luft gennemgang
Det er reglerne.
Men jeg ville nok sikre mig god blæst ind fra siderne og så reducere de 50 mm lidt når det kun drejer sig om en garage.
Så må du være omhyggelig med de godt 100 mm isolering der kan komme imellem bjælker og bruge resten imellem forskalling under dampspærre.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis