Opadvendt stik

Jeg skal til at bestemme placeringen af mine strømudtag i mine gibsvægge og loft. Jeg vil gerne have en LED kæde liggende på en lille hylde/indhak øverst på væggene. Så det giver effekten af at væggene ikke går helt op til loftet. Må man montere en forfradåse ned i denne hylde?
Den vil jo komme til at ligge ned, og vel være meget modtagelig for støv
Det er lidt svært at beskrive, men håber I forstår. 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Idet en hylde ikke er at betragte som fast bygningsdele så nej. De er til plade,gips, forsatsvæge mm. Og husk at forfradåser er en del af den faste el installation, og derfor skal udføres af en aut. el-installatør.
Du skriver selv > hylde/indhak < 
Hvis vi holder os til ordet indhak som du selv skriver så er det sikkert en fast del af bygning og derfor er det ok.
Men Bøffen har ret hvis man har en "hylde" OG naturligvis også ret i hvem der må montere det.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Skal ikke selv montere det, blot tage højde for det mens væggen bygges.
Det er mere end et indhak end en hylde. Kablet bliver trukket inde i væggen, og vil så ende ud i indhakkets bund.
Var bare nervøs for at man ikke måtte hvis der med tiden kom støv ned i stikket.
​Men hvis jeg sørger for at støvsuge deroppe en gang i mellem går det nok.

​Tak for svar

Det er jo ikke værre end hvis du havde en stikdåse liggende, hvor hullerne også peger opad.
Men sørg for at der er rigelig plads over stikkontakten, så det er fysisk muligt at montere den og spænde skruerne.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også