Umulig rulle malertape, og løsning på problemet.

Var i dag ved at afdække for at kunne male glaslister på nogle vinduer.
Havde en rulle Tesa 30 mm bred malertape, og en af de helt umulige, hvor man kan rulle 20-30 cm ud så går det galt.
Den var på vej i skraldespanden, så fik jeg den ide at putte den i mikroovnen, 30 sec. på fuld varme, var var den pludselig helt medgørlig, den havde mistet lidt af klæbeevnen, men fungerede fint til at klistre på glasruderne.

Men prøvede rullen efter 1 times tid, da var den vendt tilbage til at være helt umulig   
Men jeg fik det dækket af jeg skulle, og tapen var nem at fjerne fra ruden efterfølgende.

Vi prøver igen, i morgen --
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fedt det lykkedes for dig Jens.
Mange glemmer at tænke på, at maler tape faktisk har en udløbsdato. Det skiltes der ikke med, men det holder ikke evigt, da klisteret bliver oxideret, og så vil det ikke give slip lige så let som når det er helt nyt, hvorfor man skal lade være med at købe mere maler tape end man har brug for.

 

Godt tip, det vil jeg prøve næste gang.
Gad vide om det hjælper på holdbarheden, hvis man opbevarer malertape i en tætlukket plastikpose?

Bare kald mig BBB 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Fik ikke brugt resten at rullen, samme dag, men efter endnu en tur i microovnen, var rullen ganske medgørlig igen, og fik brugt resten,
Husk ligge rullen på et stykke køkkenrulle eller lignende, der kommer lidt klister ud.

Jeg tror da det vil være en god ide, at opbevare tapen i en plastpose.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for tippet.
Det vil jeg huske fremover.   
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også