Fliser i køkkenet ovenpå trægulv

Hej allesammen.

Jeg står nu i den situation hvor skal jeg skal have nyt køkken. I denne forbindelse tænker jeg at jeg lige så godt også kan skifte fliserne ud.

Men sagen er den at under de gamle gulvfliser er der plankegulv(meget gammelt og grimt).

Hvilken metode vil i anbefale. Jeg kan jo ikke støbe et gulv og ligge fliser ovenpå. I sin tid kom der en orange firkantede måtte, som kan give sig, ovenpå trægulvet og herefter blev fliserne lagt.

Men nogle anbefaler wedi plader(syntes bare at de virker som skum og vil give efter for vægt og dermed få fliserne til at knække) og så hører jeg også gisplader først og dernæst wediplader, men så bliver det for tykt. Gulvet i køkkenet skal helst være på plan med entreen.

Så hvordan ville i kringle den, altså fliser oven på gammelt trægulv? Mest simple og effektive måde.

Vh Morten Frost
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville ikke lægge fliser, men vælge en pæn linonium gulv. Men skal du have fliser så sømmer du en passende plade på, fibergips, gips, eller masonit. Så højden kommer til at passe. Så bruges den blå LIP fliselim. Den er ikke så hård. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik.

Hvilken en af disse plader egner sig så bedst efter din mening? Det skal gerne kunne holde i et par mange år. Jeg vil nødig stå i samme situation et par uger/måneder efter. 
 Nuværende gulvfliser er ikke krakket(kun en enkel som jeg skiftede ud og dermed kunne se materialet nedenunder)
Den orange måte, er den ikke det værd?( kan slet ikke huske hvad den hedder)

Note: Jeg har flyttet denne tråd til Lav-Hus

Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis