Nye zink tagrender, misfarvninger, patina, korrosion?

Hej LDS'er

Har købt nye zink tagrender og nedløb her i sidste weekend og lagt dem på min terrasse delvis under halvtag.
Nogle dage senere kommer der misfarvninger i større områder, samt patina lignende pletter på flere af zink elementerne. Nogle steder mere end andre.
Jeg er med på at zink vil få et patina look med tiden, men vel ikke så hurtigt.

Hvad kan årsagen til det være. Er zinken blevet udsat for korrosion eller hvad det nu hedder, er det noget hvidrust, nogle bud?.
Kan jeg gøre noget for at fjerne det eller går det væk af sig selv?

Vi har gravet lidt i baghaven så der kan evt have være lidt kalk på tereasse brædderne efter fodaftryk osv, men i små mængder. Kan det være årsagen?
Har flyttet tagrenderne som det ses på billedet. Tak!

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er de mørke pletter bare et tegn på at patineringen er begyndt? og der ikke er sket nogen skade? Det samme er evt svaret for de små pletter?
Jo det går så hurtigt når zink patinerer/oxiderer. Jeg har selv lige været i gang sidste år. Du skal ikke foretage dig noget for det er fuldstændigt normalt. I det første korte stykke tid kan patineringen godt virke lidt uensartet, men nu, et år senere jeg satte mine op, er de helt matte og flot ensartet patineret. 
Dine tagrender er blot ved at blive pæne. Når de er helt nye så skinner de alt for meget. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis