Lysdæmper i eksisterende korrespondance

Jeg har en korrespondance mellem to afbrydere i gangen. Under den ene afbryder er der også en stikkontakt. Den afbryder uden stikkontakt skal skiftes en skydelysdæmper også med korrespondance, men jeg kan ikke se mig ud af hvordan jeg gør. Det er den på billedet der skal skiftes til en lysdæmper.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Her et billede af lysdæmperen
Klassisk problem. Men alligevel ikke så enkelt her
Der findes 2 korrespondance systemer A og B. Normalt bruger man B korrespondance, Og så ville jeg give dig en forklaring men din er tilsyneladende type A
Det ses af at Fase ved afbryder over stikkontakt er monteret i den fælles klemme ( skinne) Det er sådan diagram bagpå kan læses. Men for at være sikker må du tage et billede forfra for at se om den brune og den blå stump ledning sidder i klemmen med rød trykknap. ? ? 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
L klemme fast fase, midter klemme lys lampe, klemme med pil direkte til anden afbryder, husk at den skal have fjeder.
Vis du i tvivl ring til din lokale elektriker, giver bedre resultat end at pille ved noget man ikke ved nok om...
Den nemme løsning er at kigge på smart lightning… Der findes den del systemer på markedet. IKEA har noget forholdsvis billigt udstyr der kan løse dit problem uden at skulle ændre på elinstallationen… 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis