Græsplæne

Der er noget jeg ikke forstår, men jeg er jo heller ikke så kvik.   

Mange ønsker sig en vedligeholdelsesfri have, så de sår græs. Realiteten er, at en græsplæne er noget af det mest vedligeholdelseskrævende der findes.

Det skal slås mindst en gange om ugen i vækstsæsonen og jorden holdes fugtig for ikke at græsset visner.

Derudover er der de evige problemer med mælkebøtter og andet ukrudt som der ofres store summer på af kemi for at holde nede, for ikke at nævne opretholdelsen af balancen med bl.a. kalk, topdressing, vertikalskæring og gødning i alle døgnets vågne timer fra marts til oktober.

Resten af året kan så bruges til at rive visne blade væk fra græsplænen så den overlever vinteren.

Er der nogen der kan forklarer mig hvor kæden hoppede af?   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er noget jeg ikke forstår, men jeg er jo... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jetz: Jeg tror du har karakteriseret hvad mange gør meget rigtigt.   

Det er faktisk meget lærerrigt at iagttage hvad andre gør, mener og tror i haven. Har I for resten lagt mærke til at specielt kvinder ikke kan tåle at se en vandret flade uden der skal placeres en krukke?   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau: Det er forrygende når man bruger metoden "overdrivelse fremmer forståelse" Men ja der er meget som kan genkendes her hjemme.
Men ikke lige den med at græsplæne kræver mest vedligehold, Det kræver færre timer end resten af haven, selv om det er langt det største areal. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis