Overgang fra sandfang til zink nedløbsrør

Hej LDS'er

Har gravet et sandfang ned og lagt en bøjning på op mod tagrenden. (var på sandfanget)
Jeg vil have koblet et zink nedløbsrør på sandfangbrønden.
Har fået fat i en plastik reduktion 110/75, som zink nedløbet passer fint ned i, men så vil jeg kunne se en grim grå plastik reduktion ovenover terrassen.
Har placeret brønden således at låget på toppen af sandfanget lige passer til toppen af terrassen, men det gør således at reduktionen går op over terrassen og en evt brøndkrave i zink ikke vil kunne dække det.

Mit spørgsmål går på, hvordan går jeg fra sandfangbrønd og op til et zink nedløbsrør.

Sandfanget er koblet på en faskine.
Tak!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Wavin har en “reduktion 110/75 kort”
Der er ikke noget “der stikker op”.

Søren O
Link til en kort reduktion ​Link​​​

Bare kald mig BBB 
normalt sætter man ikke reduktion i den type brønd , men lader nedløbet gå lidt ned i røret
zinkkraven er lavet til at kunne dække hele røret
Tak for svar, jeg valgte at sænke brønden / toppen 5 cm, så top kappen og bøjningen kan gå ind under brædderne. Så er alle muligheder åbne til nedløbsrøret skal tilkobles. Jeg laver herefter en låge i terrassen. Synes også det er en flottere løsning. Tak for feedback.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også