murstens facade

hej jeg har en murstensvæg på mit hus jeg gerne vild ha pudset . så men ikke han se murstenene igennem .
vægen skal males

er der nogen der har nogen råd til hvilken produkt jeg skal vælge . jeg tænker selv strandmørtel

eller kan jeg gemme mursten og fuger hvis det får et tygt lag vandskuring 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du gerne vil have stenene helt væk så skal der pudses og ikke vandskures. Strandmørtel med cement i er fint, en del nybegynder bruger dog Weber 280 fordi den er lettere at få til at sidde fast.

Hvis huset er tilladt gammelt vil hydraulisk kalk mørtel dog være mere anbefalelsesværdig.

Husk også at bruge noget diffusionsåbent maling som fx silikatmaling.

Endelig skal du være opmærksom på at en pudset mur kræver en del mere vedligeholdelse end en murstensfacade og det er altså et projekt hvor man ikke lige kan gå tilbage bagefter især ikke hvis det er cement baseret mørtel der er brugt. 

Ask
AskH. skrev den 18-05-2021 19:11:39

Hvis du gerne vil have stenene helt væk så skal der pudses og ikke vandskures. Strandmørtel med cement i er fint, en del nybegynder bruger dog Weber 280 fordi den er lettere at få til at sidde fast.

Hvis huset er tilladt gammelt vil hydraulisk kalk mørtel dog være mere anbefalelsesværdig.

Husk også at bruge noget diffusionsåbent maling som fx silikatmaling.

Endelig skal du være opmærksom på at en pudset mur kræver en del mere vedligeholdelse end en murstensfacade og det er altså et projekt hvor man ikke lige kan gå tilbage bagefter især ikke hvis det er cement baseret mørtel der er brugt. 

 skal væken føst kastes ud og med hvad 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også