Regnvandsudledning fra tagrende

Hejsa!
Det er sikkert et super nemt spørgsmål (for jer), men jeg vil gerne lige have et råd eller to inden jeg går i gang :)
Vi har fået lavet en nyt flot skur med ståltagrender. Vi vil gerne have en regnvandstønde til at stå i forlængelse. Jeg har fundet ud af, at jeg skal bruge et regnvandsudtag, som gerne også må være i stål. Der har jeg fundet denne: https://www.vvs-shoppen.dk/plastmo/zink-vandudtag-med-flexslange-oe75/?gclid=CjwKCAjwy42FBhB2EiwAJY0yQis1yJLI2dBezZnVEJh04UBggdilxTIrZeEgCPxYUCRDj8jeZHK_6xoCvD4QAvD_BwE (i øvrigt sjovt, at samme i zink er billigere?! Men det vil næsten se dumt ud, ikk?: https://www.10-4.dk/varer/byggematerialer/tag/tagrender/Plastmo-vandudtag-m-flexslange-1532191?fromSsearch=1

Men er det rigtig forstået, at jeg "blot" saver mit nedløbsrør af med en sav der kan save i stål, og så sætter den her samling på? Mit nedløb er Ø 75mm, så tænker også at regnvandsudtaget skal have dét mål ikk?

Håber i forstår og kan gi' et godt råd :)
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du køber et vandudtag i samme materiale som dit nedløbsrør. Når din regnvandstønde er placeret, placerer du regnvandsudtaget så udløbet er et par cm. under overkanten af regnvandstønden. Så løber tønden ikke over.
Udtaget monteres ved at skære et stykke ud af nedløbsrøret som passer mellem udkravning og det nederste indpressede stykke på udtaget. 

fase
S. Fabrin skrev den 18-05-2021 12:16:49

Du køber et vandudtag i samme materiale som dit nedløbsrør. Når din regnvandstønde er placeret, placerer du regnvandsudtaget så udløbet er et par cm. under overkanten af regnvandstønden. Så løber tønden ikke over.
Udtaget monteres ved at skære et stykke ud af nedløbsrøret som passer mellem udkravning og det nederste indpressede stykke på udtaget. 

 Genialt. Tak!


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis