Er mine Tec-7 fuger giftige?

Hej. Jeg har kantfuget mine listelofter med Tec-7 og Tec-7 Extreme. Jeg synes at især den sidste afgiver en meget ubehagelig gas i nu snart 14 dage. Jeg har lavet en meget stor fuge på ca 1,2cm gange 2 meter med Tec-7 extreme. Den er slem. Projektet er for at luftforberde indeklimaet i huset, så lidt træls hvis jeg skaber et nyt problem. Tec-7 skriver selv fri for diverse ting. Har andre oplevet gener?

PerDahlstroem
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har da brugt en del tec7, og ikke oplevet lugtgener, men nu er det jo også en meget bred fuge, så den er jo nok længe om at hærde op, og vil jo nok afgive lugt, indtil den er gennemhærdet.

Du kan jo finde sikkerheds databladene over Tec7, her burde alle stoffer være opgivet.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak je_ns. Ved godt at det er et svært soørgsmål og subjektivt måske. Men mange tak for svar. Ja lang hærdetid. Og lugten ER aftagende. At stoffer er angivet i datablad hjælper mig ikke meget synes jeg. Jeg ved ikke om de stoffer er giftige. Og det ved meget få måske i virkeligheden?

PerDahlstroem
Der er i sikkerhedsbladet ikke nævnt nogen miljøfarlige eller giftige stoffer.

fase
S. Fabrin skrev den 18-05-2021 09:03:52

Der er i sikkerhedsbladet ikke nævnt nogen miljøfarlige eller giftige stoffer.
Men alligevel mange oplysninger, bla at det er levnedsmiddel godkendt..
Link​​​

Vi prøver igen, i morgen --
Tak S. Fabrin og Jens. Det beroliger mig. Men der står dog: " Sundhed: Produktet er ikke klassificeret som sundhedskadeligt. Indeholder N-(3-trimethoxysilyl)propyl)ethylendiamin. Kan udløse allergisk reaktion." Og som allergiker kan jeg mærke gassen negativt. :-( Så helt neutralt er det ikke. Vi accepterer bare en vis mængde gift i vores materialer. Og nogen kan ikke tåle disse mængder.

PerDahlstroem
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis