Hvorfor vælge korte fremfor lange terrassebrædder?

Jeg står overfor at skulle lægge ny terrasse i trykimprægneret træ. Nu undrer jeg mig over hvorfor så mange ser ud til at vælge kortere terrassebrædder fremfor nogle som er fuld længde. Er der nogen som kan give mig lidt indsigt i overvejelserne her? 

Ditte R. Lønstrup
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en anden tråd vedr. mit projekt, som kastede en pæn del problemer af sig, jeg kan godt lige komme med lidt overskrifter, så du kan undgå de værste problemer, som jeg endte med:
1) Vær obs på, om det er samme bredde, hvis du køber forskellige længder, mine varierede desværre med 2-5mm.
2) De lange brædder havde flere fejl, dvs. svært at have nok hele brædder.
3) Kvaliteten kunne godt ligne, at det nærmest var et HELT lille træ der var blevet brugt for at opnå 480cm
4) Beregn rigelig med afskær i enderne
5) Hvis du ikke selv håndplukker dine brædder, så vær ULTRA stram på bare at sende hele sendingen retur, hvis brædderne ikke er pæne nok. Vent ikke 3 mdr.

Som du måske kan ane, så er jeg fortsat virkelig træt af resultatet af mine anstrengelser og overvejer konstant, om jeg bare skal bide i det sure æble og starte helt forfra.
Det er jo også lidt en smagssag.
Udover de ting Hr Schidt skriver med fejl, så kan lange brædder også slå sig mere, hvilket gør dem sværere at få dem til at ligge i fine rækker.
I øvrigt er der mange der laver en fejl når de lægger terrasse. Man har fundet ud af at der skal være afstand i mellem brædderne, men af en eller anden grund lægger folk endetræ mod endetræ helt klods op af hinanden når brædderne ikke er lange nok   
Det giver en rigtig fin anledning til at fugt kan stå længe mellem de 2 ender, hvilket på sigt giver råd.
Men hvis man laver den samme afstand som mellem brædderne i enderne, får man en terrasse der holder længere.
 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Inden du køber trykket fyr, bør du overveje sibirisk lærk fra jem&fusk. De er af god kvalitet, men hver enkelt bræt skal håndsorteres - ikke noget med at bestille hjem fra nettet.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis