Sikkerhedsdåser på spots og dampspærre

Hej i forbindelse med salg bliver mit hus set igennem af en byggesagkyndig, jeg er lidt i tvivl om han vil påpege disse sikkerhedsdåser til spots, som er boret igennem dampspærren. På forhånd tak vh. nik
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne man sagtens forestille mig at han ville påpege. Men det usikkert om han vil opdage dem. Du skal dog være klar over at fortielser fra din side i den forbindelse kan blive en dyr affære. Der er lige faldet en opsigtsvækkende dom i en sag om netop dampspærre. Her blev sælger på dømt at sætte ny dampspærre og lofter op i huset efterfølgende.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
tro mig det vil være at smide penge ud af vinduet, hvis en køber fravælger dit hus p.g.a. af så lidt så var handlen ikke blevet til noget alligevel. Denne (skade) hvis man kan kalde det det. ses i hundretusindevis i danske boliger... og er absolut ikke noget at ligge vågen over. prøv blot at tænke på hvor mange år de spot har siddet i dit hus !! og er der sket noget ved det ???
De har siddet der i 12 år, uden tegn på nogen skade. Er måske lidt nervøs besigtigelsen, så prøver egentlig at få lavet de ting der kan laves til overkommelig pris. Hvordan ville en tømrer ordne det efter bogen? Fuge eller tape rundt om dåserne på dampspærren?
Det ser ud som om, der er ventilationshuller i armaturet. Er det så ikke lige meget med diverse tætninger og membraner?

fase
Der skal tætnes på en måde hen over spots, når nu der er så tydelige ventilations huller. Men det skal først undersøges om de er beregnet til at sidde direkte i isolering. Ellers findes der plast bokse som er berennet til formåler. Disse klæbes fast med dampspærre tape.
Men reelt bliver det først et problem hvis der efter isoleres ret meget  og / eller der er dårlig udluftning i loftrummet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis