Oversvømmelse

Hej.
Om indlægget hører til hus eller have er jeg i tvivl om. Men jeg har en kolonihave, som ikke er kloakeret. Vores grund ligger lavt, og særlig på en terrasse bag huset døjer vi med vand når himlen åbner op for sluserne. Hvad kan der gøres? Der er ikke mulighed for at lede vandet til et lavere område. På billedet er terrassen som er flisebelagt.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er desværre nok ikke så meget at gøre, hvis du ikke kan pumpe vandet et sted hen.
Men hvis området ellers  ikke er fugtigt kunne faskiner måske være en mulighed ??

Vi prøver igen, i morgen --
Da din grund ud fra dit eget udsagn ligger lavt, vil jeg foreslå dig at få hævet både dit kolonihave hus og din terrasse, så oversvømmelserne kan klares tør-skoet i de fleste tilfælde.
Store faskiner vil måske kunne hjælpe, men hvis din grund er "drænet" for alle nabo grundene, så er det håbløst.

 

Hvis der er dårlig nedsivning pga højt grundvand er det op ad bakke men er der nogen viden om jordlagets beskaffenhed under fliserne?
Fliser i hele arealet plus et lerholdigt jordlag ville stærkt begrænse muligheden for vandets nedsivning.
Hvis det er muligt at komme igennem et sådant lerlag med et jordbor og lave noget dræn nogle steder vil man kunne lave en effektiv forbedring.

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis