Råd og erfaringer med rottesikring af træterrasse

Hej,

Jeg vil høre om I har nogle gode råd eller erfaringer vedr. rottesikring af en træterrasse som vist på billederne. Terrassedækket ligger 30cm over og terrassen ligger ikke helt op til huset. Som det i øvrigt også ses på billedet.

Bor i et alm parcelshus kvarter hvor vi ikke før har været plaget af rotter, alligevel har flere fagfolk (Kloak og Rottefænger) påpeget at jeg skulle rottesikre den. Den foretrukne måde for mig vil være at bruge et voilerenet 30cm ned og 30cm ud. Har I et godt bud på hvordan jeg skal sætte nettet fast i hårdtræsbrædderne på bagsiden hvis jeg går med den løsning. Den anden mulighed er cement plader ned i 60cm dybde. Det kommer jeg ikke til.

3. Mulighed er selv at lade være med at rottesikre og klart den letteste ;-)

På forhånd tak for råd og erfaringer.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hos en vens sommerhus tog vi kantbrædtet af, gravede 60 cm ned, satte rustfrit vollierehegn til bund i renden og klammede nettet fast på de bagbedliggende bjælker. Til slut kantbrædderne på igen så de holder nettet tæt til underlaget. Dét har løst hans problemer
Net holder nada! Rotter gnaver sågar i beton. Jeg har et nedløbsrør med en ordentlig lins gnavet af. Du kan på trælasten købe eternit strimler på 25 cm bredde. Dem graver du ned.
Hvis du ikke har kloak der løber under terrassen, hvorfra rotter ville kunne grave sig ubemærket op under terrassen, ville jeg ikke gøre det vilde. Eventuelt sikre kanterne mod trappenedgang og fliser ved at lave mellemrummet under 1 cm. Og mod plænen ville jeg sørge for at der var så lidt mellemrum mellem brædder og jord at eventuel aktivitet ville kunne ses med det samme. 
Frisk skrev den 17-05-2021 08:31:09

Net holder nada! Rotter gnaver sågar i beton. Jeg har et nedløbsrør med en ordentlig lins gnavet af. Du kan på trælasten købe eternit strimler på 25 cm bredde. Dem graver du ned.

 net er det eneste der holder , det bedst er hvis du kan få fat i minktråd

eternit holder derimod ikke
nu har jeg lavet en hel del af det
Hvis du henviser til alm hønse- og kyllingetråd, holder de intet. 
Ikke at jeg som sådan har noget input til hvordan man gør, så mente rottemanden (han var tilkaldt pga. en strejfer-rotte set i vores og naboens have), at jeg burde sikre min terrasse. Det har jeg indtil videre ikke fået gjort, både pga. besværligheden og fordi enden af den fortsat er åben. Men hvor udbredt er det egentlig, at rotter synes en træterrasse er fantastisk at være under?
det er ret alm , hvis der er fødemuligheder i nærheden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis