100 m2 værksted med murstensfacade

Hejsa alle LDS’ere
Jeg skal til at bygge værksted (100 m2) og redskabsskur (50m2)
Jeg har en lokalplan lidt imod mig så kan ikke lave træhus med HardiePlank
det skal være mursten evt. pudset eller filset. Så det må være røde mursten.
Men en murstensvæg er jo ikke nok. Der skal en bagmur til, og hvad skal den så laves af ? Havde tænkt træskellet men er det dumt og dyrt ? Værkstedet bliver med dampspærre og opvarmet. Redskabsskuret ikke opvarmet. Der kommer beton tegl på tagene.
​Søger råd hos nogen der har forstand på sådanne konstruktioner. Hvad er billigs at bygge ? Nærmest ? Osv.
gode råd modtages gerne. 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lavet træskelet i min garage og så muret den.
Fordelen er at isoleringen kan være i træskelettet så det sparer lidt plads i de søgte m2 i forhold til porebeton - isolering - mursten.
jeg ved ikke om det er lidt billigere  med træskelet og krydsfinerplader end med gasbeton.

Jeg ved ikke hvad der er billigst men specielt for værkstedet ville jeg tænke at det ville være fordelagtigt at indervægen er træ fremfor mursten/gasbeton.
I de værksteder/skure jeg har haft har jeg altid haft mange ting/værktøj/udstyr haft ophængt i skruer i vægen. Disse skruer har ofte skulle flyttes afhængig af hvad ens behov/hobby lige er nu.
Da det er ulige meget nemmere at skrue og flytte skruer i en trævæg/plade fremfor en sten væg hvor du skal bruge bor og ravplugs og har grimme huller der er svære at skjule når du flytter ting.

HVIS indervægen ud fra ovenstående argumentation med fordel kan være træ/træplade vil det give mening at bagvæggen ligeledes er træskellet fremfor at bygge en bagvæg af sten væg der efterfølgende skal beklædes med træ.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis