Læhegn på terrassen

Hej med jer

Jeg søger lidt rådgivning omkring opsætning/bygning af et læhegn i min have.
Vi vil gerne skærme terrassen lidt af ind til naboen. Så vi ønsker et 2,5m hegn (så det matcher fliseafstanden fra hus og ud i haven). Højden skal være sådan at når man sidder ned er man i læ, men sådan man kan se ud når man står. Så jeg tænker en højde på en 140-150cm er fin.
Umiddelbart havde jeg tænkt at grave to H Endestolper ned og så ligge nogle klinkbelægningsbrædder i med længden 2,5m i med en top på i samme afstand. Jeg tænker at vores drøm er, at det er trykimprægn træ malet sort (så man ikke skal vente i evigheder på at male træet).
mest fås forskellige steder MEN.. ikke i den længde vi ønsker det.
Så mit spørgsmål er om nogen kender til en smart l

Man kan nogen steder få klinkbrædderne i 3-4m længde, men det vil give en del spild. Desuden er jeg ikke klar over om man ‘må’ skære dem til selv når det feks er system løsninger

Nogle forslag/rådgivning?Jeg har ikke tidligere lavet lignende løsninger før, så beklager uvidheden.

På forhånd tak :-)

Mvh
Henrik

Hej med jer Jeg søger lidt rådgivning omkring... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
theengineer skrev den 18-05-2021 10:28:41

Og dette https://www.silvan.dk/ft-932-klinkprofil-fyr-kvinta-trykimpraegneret-125-mm-3000-mm-25-mm?id=7710-9672489 er vidst det eneste klinkprofil trykimprægnerede træ jeg kan finde i længden 4,2m. Er det godt nok?

 Det er igen den enkelt sidet klink, så kan du lige så godt bruge den første model, der var sort-malet fra start.


Tørheden i træet er fin når du henter det fra træ-lasten.
Det er mere at det ikke har regnet hele natten, og du så går ud og maler om morgenen.

 

Overvej den store længde på brædderne. De kan let slå sig og være ustabile. Jeg ville ikke sætte stolper ed større afstand end  1,5 meter.
Frisk skrev den 22-05-2021 17:42:36

Overvej den store længde på brædderne. De kan let slå sig og være ustabile. Jeg ville ikke sætte stolper ed større afstand end  1,5 meter.

 Hej Frisk. Tak for svar. Det giver fin mening.

Jeg køber klinkprofilerne på 180cm og skære dem til så det passer mellem 3 stolper (to ender og en midt).

Tak for jeres svar😊👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også