Grund uden byggepligt

Hej, er det egentligt muligt at købe en grund, hvor der ikke påhviler byggepligt indenfor en årrække?
Hvis ja, hvilke årlige udgifter er det så forbundet med en sådan grundstyk?

Mvh - JHB
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal mindst betale ejendomsskat af grundværdien.

fase
Hvis det er en grund som er udstykket til parcel huse så er der helt sikkert byggepligt på. Alt andet ville være synd for naboer som skal tåle en ubebygget grund i årevis.
Jeg har del i et stykke mose (ca. 2 ha. ) længere væk end langt ude. Her er der ikke mulighed for byggeri og derfor ikke byggepligt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er jo også det der kaldes frijord, men der må der jo ikke bygges.


Vi prøver igen, i morgen --
Ejendomsskatten er formodentlig meget lav, jeg har også noget frijord og betaler ikke ret meget i ejendomsskat.
Hej. Det kan jeg svare på da jeg har været i ovenstående situation. Der er ikke nødvendigvis byggepligt på en grund der er udstykket. Det var der ikke på vores, selvom den var udstykket midt i et gammelt byområde og var omgivet af parcelhuse.

Jeg valgte at "sanere" grunden, plante hæk og græs, fjerne affald osv som det første - jeg ville selv hade at bo op og ned at en bunke lort. Det kostede lidt, men til gengæld var det betydeligt nemmere for arkitekten og entreprenøren at forestille sig det kommende projekt.

Vi betalte udelukkende grundskyld.

mvh Henrik
Der vil være ejendomsskat.
Muligvis også kontingent til grundejerforening/ejerlaug.
Der kan være betaling for vand, hvis det er lagt ind på grunden.
Andre tilslutningsbidrag kan komme dryssende, så som kloak mv.
Det kommer lidt an på omstændighederne. Her er man nødt til at undersøge servitutter, lokalplaner osv.

Træd ikke på mine ledninger :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis