Måske grundvand i kælder

Hej LDS.
Jeg har brug for hjælp til at få løst dette problem.
Huset er fra 1939 og kælder er på ca 8 m2
Når grundvandet står højt kommer der vand i kælder, men når grundvandet så falder igen forsvinder vandet ikke. (lerjord)
Huset har været udlejet over tid og hver gang der kom nye lejer stod der vand i kælder som så blev tømt.
Nu har huset så stået tomt i ca 1 år hvor jeg har set på det ( vedhæftet 3 billeder)
Hvad skal jeg gøre for at løse det ?
Har selv tænkt på følgende:
-Hak gulvet op og lægge nyt
-bibehold det gamle gulv og brug Rederoc Plug eller Vandex Plug når gulvet er tørt og evt smøre noget op af vægerne også

Håber på hjælp fra jer og modtager også gerne gode forslag.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Løsningen afhænger nok lidt af hvad man vil opnå og særligt hvad man gerne vil bruge rummet til.

Hvis du er ligeglad med kælderen så smid en dykpumpe derned som kan tømme vandet væk når det kommer. 

Hvis du gerne vil have en tør kælder "nemt" så putter du vandex bb75 på gulvet mens det er tørt og noget flydespartel henover. (De plug produkter som du nævner er til steder hvor du skal støbe mens der er rindende vand, det er lidt noget andet)

Hvis du gerne vil lave det "rigtig" så skal der et dræn til. Der skal du have en kloakmester ind over men det er nok rigtigt at gulvet skal op så der kan drænes direkte under det. Det er ikke nok bare at lægge et nyt gulv, du skal sørge for at vandet bliver fjernet løbende 


Ask
Hej AskH.

Troede  Rederoc Plug eller Vandex Plug kunne bruges til dette, så glad for din oplysning.
Ønsker selvfølgelig at bruge kælderen så jeg vil prøve med vandex bb75.( nem løsning i første omgang) 
som jeg skrev er kælderen kun på 8 m2 og højden er kun 2 m, men vandmåler og varmtvandsbeholder er i kælderen.
Skal vandex smørers på hele gulvet og måske lidt op af muren ?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Vandex bb75 skal på hele gulvet i en bestemt lagtykkelse som fremgår af vejledningen hos vandex. Når du spærre gulvet af vil vandet nok søge nye veje og derfor er det smart også at smøre noget på opad væggene.

Det særligt kritiske her er nok overgangen mellem gulv og væg. Der er nemt et støbeskel som betyder at betonen er svagere der end andre steder og det kræver lidt opmærksomhed at få et ordentligt lag på. Der kan man godt bruge lidt ekstra mørtel og sikre at man ligesom får lavet hjørnet lidt "rundt" sådan at der er et jævnt lag der går fra gulvet over på væggen.

Hvis man går grundigt til værks anbefales det normalt at man skærer en revne op i kanten mellem gulv og væg og fylder den med vandtæt mørtel skal vandex Uni 1 eller lignende. Men det kan sagtens være overkill i et specifikt tilfælde 

Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også