Vindtrækbånd

Hej.
Jeg er ved at bygge skur på 13 m2 med fladt tag og tagpap. Hældning 5 cm pr.meter. Og spærtræ 145 mm. Hvor meget ? og hvor henne ? skal jeg bruge vindtrækbånd. Hvad dimension på båndet? Er paslode vindgitterbånd 1,5mm x 40mm for meget. Og monter man det udvendig inden vindpap.

Håber på svar.

Pft.

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er jo flere steder hvor man skal holde imod vinden. Ved almindelige tage skal spær holdes i vinkel men når det er fladt tag er der jo plader under tagpap, så det holder den flade rigtig godt sammen. Er bundrem fæstnet til sokkel eller punkt fundament så kan en trækonstruktion indeholde skråstivere i selve konstruktionen som holder vægge i vinkel, ( der er ikke noget så stærk som en trekant i hver side) Ligeledes giver udvendige plader en afstivende effekt.. Konstruktionen kan være sat sådan sammen at det ikke blæser væk selv uden trækbånd. Men ellers kan man sikre sig med bånd nede fra sokkel.
På så lille et hus er 1 stk ved hvert hjørne eller på hver side tilstrækkelig, Og det er fint med den dimension men lidt mindre kan også holde. Om det er besparelsen værd tvivler jeg på.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis