Laminat eller parketgulv?

Hejsa

Vi pønser på en renovering af flere rum, en del af denne går på en, primært kosmetisk, opdatering af gulv i køkken/alrum.
Der er pt et gammelt egeparketgulv, som er færdigt, jf. flere gulvmænd. Vi har desværre ikke mulighed for at etablere gulvvarme. Planen er at montere et laminatgulv ovenpå det eksisterende.. Jeg er dog lidt bekymret for, om et laminatgulv vil føles koldere, at gå på, end vores nuværende? (laminatgulvet vil være af ok. kvalitet (Berry Alloc eller lign.)
har nogen af jer erfaring med dette?


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis bare det ikke er et af de billige gulve , kan du næsten ikke se og mærke forskel
Tak, jeg vil bare nødig opnå et gulv, der føles koldere end det vi har🙂
Med lindre andre byder ind med dårlig erfaring, holder jeg fast i den del af planen. (Der er lige en del andre tråde, der skal falde på plads også)

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Jeg var ude efter konkrete erfaringer med, om laminat føles koldere end f.eks. et lakeret trægulv..

Berry Alloc er godt, synes jeg, og let at lægge, jeg har gjort det andetsteds, men her etablerede vi gulvvarme. Derfor denne tråd, for at høre om det var anbefalelsesværdigt, også uden gulvvarme..🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Et massivt gulv vil altid føles lunere end laminat, men da du vil monterer et laminatgulv oven på det eksisterende er der kun minimale forskelle.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Aaarh okay. Beklager fik vist ikke lige læst dit opslag ordentligt. Håber, du finder ud af det. God dag   
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis