Gulvopbygning ovenpå beton.

Jeg skal lave nyt badeværelse. Har en lidt utraditionel konstruktion hvor der ligger armeret beton nederst.
jeg tænker følgende
Fliser
Flydespartel
Elgulvarme
Fibergips 2 lag
Kingspan tf70 ca 15 cm
Beton

Kan jeg få lidt input på det😊


 Hvis man tisser lidt i bukserne når man nyser er man gammel nok til at forholde sig kritisk til sine omgivelser. 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Selvfølgelig også vådrumsmembran. Overveje også om de skal bruges kingspan GG300 som hat højere trykstyrke men isolerer knap så godt.
Har nogen prøvet noget lignende. 

 Hvis man tisser lidt i bukserne når man nyser er man gammel nok til at forholde sig kritisk til sine omgivelser. 

Fibergips er desværre ikke godkendt til gulv i vådrum, eneste jeg kender er gulvgips fra Knauf men er i tvivl om det er godkendt til udlægning ovenpå trykfast isolering når det er vådrum.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg mener fermacell har er produkt det er vådrumsgodkendr. 

 Hvis man tisser lidt i bukserne når man nyser er man gammel nok til at forholde sig kritisk til sine omgivelser. 

Jeg ved ikke om GG300 er til at få fingre i, men hvorfor ikke en JAckopor 250 eller Sundolitt MX250? (ikke,at de er til at få fat i pt:-))

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Det er som regel på grund af de ekstra gode isolerende egenskaber at folk vælger kingspan. 

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 13-05-2021 22:15:49

Det er som regel på grund af de ekstra gode isolerende egenskaber at folk vælger kingspan. 

 Ja, det er klart.. Men på gg300 er der næsten ingen forskel, da de trykfaste EPS'er også har højere isoleringsværdi end de traditionelle.


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også