Egen dyrket Pink Lady

Jeg så for år tilbage an dame der spurgte i et tv program, hvornår hendes æbletræ, som hun selv havde lavet fra et Pink Lady æble ville blomstre og bære frugt. Der blev sagt aldrig, men det ville være et godt træ at pode på, blev der sagt. Jeg har også et Pink Lady træ, selv fremavlet stående. I år står det for første gang med de fineste blomster på en af grenene. Har de "ævlet" i det tv program, eller får jeg heller ingen æbler. Ved godt ud fra andre steder på nettet, at det ikke bliver pink lady der vokser frem.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis dit æbletræ er frøformeret, er resultatet uforudsigeligt. Du kan være heldig at du får en ny sort der er velsmagende, men det er tvivlsomt. Denne metode kræver tusindvis af forsøg før der er gevinst.

Hvis dit træ er sundt, kan du pode eksempelvis Pink Lady hvis de kan skaffes, men du kan ikke bruge podekviste fra dit eget æbletræ.

Du får langt bedre og sikre resultater ved at anvende grundstammer beregnet til æbler. De sælges under betegnelsen Malling efterfulgt at et tal. Tallet henviser groft sagt til størrelsen på det udvoksede træ.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis