Skal trække i snoren på plæneklipper 20-30 gange før den starter...

Jeg skal trække i snoren 20-30 gange, på min plæneklipper, før den vil starte. Hvad kan jeg forsøge at gøre, for at fikse den.
Da jeg købte den, det er en benzindreven, startede den efter 2-5 gange træk i snoren.   

Kvinde. Med et ældre hus, havde det været bedre at taget en håndværksmæssig uddannelse i stedet for en boglig :D 
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv med et nyt tændrør..
Går den ellers fint nok, når den først er startet ??

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 12-05-2021 18:45:45

Prøv med et nyt tændrør..
Går den ellers fint nok, når den først er startet ??

Den kører og slår fint, men den havde sidste år, et problem med, at når man første havde kørt med den i noget tid og stoppede den, var den ikke til at starte igen lige bag efter. Så det har jeg ikke prøvet i år, men bare slået ud i en kører :D
Jeg må prøve at få tændrøret ud - skal man brugeværktøj til at få det ud eller bare 'skrue' på det?

 


Kvinde. Med et ældre hus, havde det været bedre at taget en håndværksmæssig uddannelse i stedet for en boglig :D 
Ja, og når du skruer det i igen så skal du ikke spænde det hårdt. Men hvorfor skulle tændrøret være dårligt og først virke efter 30 træk. Jeg tror du skal adskille din karburator, vaske det hele i sulfovand, incl. vaske luftfilteret i sulfovand. Har du ikke sådan en blød gummidut du skal trylle på 5-6 gange inden du trækker i snoren, den kaldes en primer.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
PeterR skrev den 12-05-2021 19:09:18

Ja, og når du skruer det i igen så skal du ikke spænde det hårdt. Men hvorfor skulle tændrøret være dårligt og først virke efter 30 træk. Jeg tror du skal adskille din karburator, vaske det hele i sulfovand, incl. vaske luftfilteret i sulfovand. Har du ikke sådan en blød gummidut du skal trylle på 5-6 gange inden du trækker i snoren, den kaldes en primer.
Jo, der er en gummidut og den trykker jeg på 4-5 gange, inden jeg trækker så mange gange i snoren som jeg orker, så trykker jeg et par gange eller 3 igen på gummidutten og trækker så igen 10+ gange og så starter den.

Jeg tror jeg må have den afsted på noget værksted. Aner ikke hvordan jeg skiller den ad, eller hvordan en karburator ser ud. Men tak for tippet :)

 


Kvinde. Med et ældre hus, havde det været bedre at taget en håndværksmæssig uddannelse i stedet for en boglig :D 
Har du prøvet at trykke eks 10 gange på bolden, og gør det ikke for hurtigt efter hinanden.
Nogle plæneklippere starter nemmere hvis tanken er helt fyldt op. (det skyldes en dårlig membran i karburatoren)
Et nyt tændrør er et billigt tiltag, der ofte hjælper..


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Min erfaring med "primeren" er, at jeg trykker på den indtil jeg kan høre at der kommer benzin frem til karburatoren, det lyder nærmest som en stille klukken. Når først jeg hører det starter motoren i 1. ryk, selv efter at have stået en hel vinter. Der skal ca. 4-5 tryk til før der kommer benzin. På min er der et lille hul på midten af gummibolden, det skal   jeg holde fingeren på, så det bliver lukket, ellers suger bolden ikke benzin frem til karburatoren.
Finn Gevind skrev den 13-05-2021 07:57:02

Min erfaring med "primeren" er, at jeg trykker på den indtil jeg kan høre at der kommer benzin frem til karburatoren, det lyder nærmest som en stille klukken. Når først jeg hører det starter motoren i 1. ryk, selv efter at have stået en hel vinter. Der skal ca. 4-5 tryk til før der kommer benzin. På min er der et lille hul på midten af gummibolden, det skal   jeg holde fingeren på, så det bliver lukket, ellers suger bolden ikke benzin frem til karburatoren.

 Det er en god pointe! Jeg har bare brugt min negl - men vil prøve det med at lukke tæt for det lille hul. :) Jeg har bare været bange for at 'drukne' den - men det er måske noget jeg blander sammen med en choker på en ældre bil   


Kvinde. Med et ældre hus, havde det været bedre at taget en håndværksmæssig uddannelse i stedet for en boglig :D 
je_ns skrev den 12-05-2021 21:09:09

Har du prøvet at trykke eks 10 gange på bolden, og gør det ikke for hurtigt efter hinanden.
Nogle plæneklippere starter nemmere hvis tanken er helt fyldt op. (det skyldes en dårlig membran i karburatoren)
Et nyt tændrør er et billigt tiltag, der ofte hjælper..

 Nej, jeg troede at jeg ville drukne den    Det prøver jeg næste gang. Jeg fylder den helt op, hver gang. Jeg prøver med et nyt tændrør. 



Kvinde. Med et ældre hus, havde det været bedre at taget en håndværksmæssig uddannelse i stedet for en boglig :D 
je_ns skrev den 12-05-2021 21:09:09

Har du prøvet at trykke eks 10 gange på bolden, og gør det ikke for hurtigt efter hinanden.
Nogle plæneklippere starter nemmere hvis tanken er helt fyldt op. (det skyldes en dårlig membran i karburatoren)
Et nyt tændrør er et billigt tiltag, der ofte hjælper..

Hvordan kan jeg se, hvilken størrelse tændrørsnøgle jeg skal have fat i? Kan man måle hen over tændrøret?   


Kvinde. Med et ældre hus, havde det været bedre at taget en håndværksmæssig uddannelse i stedet for en boglig :D 
Hvis du har en skydelære, så mål på fladerne på tændrørets sekskant
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis