Hvordan får jeg fjernet sand fra perlegrus i indkørsel ?

Jeg har ca 400m2 perlegrus indkørsel. Men grundet sandblæsning, facedepusning mm på huset er mit perlegrus mange steder dækket af sand.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så skal du køre det gennem et sold, men jo næppe en nem løsning til 400m2.
Har du prøvet om du kan spule sandet ned mellem stenene?
Ellers få et frisk lag perlesten oven på...

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg vil tror at en rive vil kunne bringe stenene op til toppen og sandet længere ned men det vil aldrig blive lige så godt som at grave de nuværende sten af og lægge nye på.
Du må da indrømme at omkostningerne er til at overse 

fase
Mekanisk bevægelse af stenene kan gøre meget, så de selv sorterer sig ud.

Hvis du har adgang til et korn prøve sorterings anlæg, kan du også bruge dét til at sorterer sand fra, om end det er en noget langsommelig proces.

En tvangs blander, hvor du kun lige vipper den nok til at stenene vil falde ud, kan du måske også få sorteret din blanding vha, men igen, kræver du hiver alt materialet op igennem maskinen.

Nemmeste muligheder er som tidligere foreslået:
-Rive igennem perlestenene, flere gange
-vand til at skylle sandet væk.

 

Annonce
Kom aldrig sten i en tvangsblander - heller ikke perlesten. Du risikerer at ødelægge maskinen hvis stenene kiler sig fast.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Et billigt ”sorteringsanlæg” kan laves af en “fritfalds” blandemaskinen. Få skåret et stort hul i siden på den og luk hullet med et “sorteringsnet”. Derefter en masse  arbejde, men det virker.

Søren O
Det letteste er at placerer et sold på en trillebør. Perlestenene vippe ud og sandet køres væk. Resten er rivens job.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg endte med at bestille et vognlæs grus. Men vil se om jeg kan finde et sold til trillebøren til det løbende vedligehold 
Du kan købe sold net på tømmerhandel. Så laver du  et sold på et par m i længden som stille skråt op.
Så kastes det beskidte grus imod denne og sandet vil lægge sig bag solden. Denne sold kan flyttes med langs indkørsel.
Hvis gruset er meget tørt vil du sikkert få den bedste virkning 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis