Reparation af sandfangsbrønd

Jeg har en sandfangsbrønd (200 mm. beton) der er utæt - den er helt tør så snart det ikke har regnet lidt tid.
Dog er jeg ikke lige så hooked på at udskifte den her og nu, og derfor tænkte jeg om nogen herinde har haft succes med at “reparere” sådan en?

Min tanke var at rense den så godt som muligt, smide en klat beton i bunden (10 cm.) og slutte af med at hælde en flydende membran ned... Derfra krydse fingre og satse på det nu også var bunden der var problemet.

Eller andre gode idéer?

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal være opmærksom på at nogle (ældre) sandfangsbrønde var åbne i bunden. Måske er din sandfangsbrønd slet ikke defekt.

Du bør også undersøge om udløbet går til egen grund - eventuelt faskine, eller det offentlige net. Er det sidste tilfælde skal du kontakte en aut. kloakmester om reglerne din kommune.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Brønden er fra 70’ og går til det offentlige net. Den anden brønd jeg har på den anden side af huset, magen til, står altid med vand i.
En skønne dag skal der en autoriseret på, men ifht. en høker reparation er jeg ikke stødt på en autoriseret der gør sig i den slags, efter en Google’r på det... Så derfor var jeg ude i at fuske lidt :)

 

Tit er det vandlåsen der er utæt, men løber den helt tør må det jo være bunden.
Rigtig gamle brønde var tit lavet sådan at man bare satte et rør i beton, så det er jo i og for sig det samme du vil gøre, så det er da bare at prøve. Der kan jo ikke ske noget ved det, andet end at dit sandfang bare bliver lidt mindre.

Bare kald mig BBB 
Hvis det er til dine nedløbs rør, lyder det mere som om den der har vand stående konstant, er slammet til, så den ikke kan dræne ordentligt, sammenlignet med den der dræner totalt tør relativt hurtigt.
De gamle nedløbs brønde var jo kombineret nedsivnings brønd, og hvis ikke de kunne følge med, overløb til kloark.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis