Pudse mur til bad, hvilken mørtel

Jeg har disse vægge der skal pudses op i mit kommende bad, hvor der til sidst skal fliser på.

Den gamle mørtel er ren sand og bliver fjernet, det har givet store huller og nogle store "revner" der skal fyldes. En del af væggen er gasbeton, som også skal have et lag, for at det hele passer sammen, resten er leca.

Hvilket produkt skal jeg bruge, for at det kan holde på både leca og gasbeton? Eller skal jeg bruge noget andet på gasbeton først og så giver alt et lag med noget andet bagefter eller hvordan griber jeg det lige an?

Vil Weber strandmørtel 7,7% eller Weber Universalmørtel kunne bruges, det har jeg en del poser liggende af, eller er vi ude i noget limmørtel   


 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan sagtens bruge universalmørtel eller strandmørtel med cement i til det hele. Den grove leca overflade er klart nemmest at pudse på. Hvis det drikker på gasbetonen kan du godt bruge hæfte mørtel men det er noget dyrere og burde bestemt ikke være nødvendigt 

Ask
AskH. skrev den 12-05-2021 19:22:13

Du kan sagtens bruge universalmørtel eller strandmørtel med cement i til det hele. Den grove leca overflade er klart nemmest at pudse på. Hvis det drikker på gasbetonen kan du godt bruge hæfte mørtel men det er noget dyrere og burde bestemt ikke være nødvendigt 

Er mest nervøs for om det vil hæfte på gasbeton, men kan se man skal lave det der udkast først, så skulle det være fint, så det må jeg give et forsøg :) Er først ved at fylde de store revner op over et par gange.

Hvilket blandingsforhold skal jeg bruge til strandmørtel? 1:10 til puds og 1:3 til udkast? Kan se der er mange forskellige forslag på nettet om hvad man skal

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis