Hjælp til komfur og emhætte

Hej allesammen
Jeg søger noget hjælp, da jeg i forbindelse med montering af ny stikkontakt, har kommet til at slukke for alt strøm i kogeplade og emhætte.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre og søger derfor hjælp til hvordan faen komfur og emhætte kommer til at virke igen.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du lige sat en ny samledåse op? Du bliver nødt til at fortælle, hvilket kabel der kommer med strømmen, og hvor de andre kabler går til. Eller bliver det rent gætteri.

fase
Du skal have tre gul/grønne, tre blå og tre brune koblet sammen. Ser ud til at du mangler en brun til de to andre. De sorte og hvide er I overskud.  Hvis strøm ind er fra den grå ledning i toppen så tjek at der er strøm/ modstand i den brune derfra - så er det fasen ind. Lidt noget rod hvis den er koblet sammen med den sorte - som sikkert ender blindt i et stik. 

Mvh Troels
Man kunne antage, at strømmen kommer ind fra kablet nederst til højre. Så alle gulgrønne samles i en muffe. Alle blå samles i en muffe. De to brune og den grå fra det sorte kabel samles i en muffe. Så er der sort og grå med muffer tilbage. Det kunne være de to faser til kogepladen.
Det er stadig gætteri, og det haster ikke med at forbinde det, for det er fem dage siden spørgsmålet blev oprettet. Måske er det et sommerhus.

fase
Aaarrh... Ved ikke hvorfor jeg tænkte det var ovn og ikke kogeplade det drejede sig om. Yep - to faser = elektriker

Mvh Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis