Bizz (Brobizz) - nyt batteri

Har nogen prøvet at skifte batteri i sådan en?
Det irriterer mig at skulle betale 200 kr. for en ny, når et batteri formentlig koster en brøkdel.
Har nogen prøvet at skifte batteri i sådan en? Det... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
I den mail, jeg har fået fra Brobizz A/S skriver de:

 Vær opmærksom på, at vi automatisk lukker din nuværende bizz den 17.07.2021.

Det må vel betyde, at selv om man skifter batteriet i bizz'en vil den alligevel blive deaktiveret i deres systemer. og dermed uden funktion.
Man kunne få den tanke at de gerne vil have lukket alle BroBizz, eller skiftet dem ud,  siden de pludselig er begyndt og løbe tør for strøm (og lukker dem) for hvordan ved de det, for den er over 10 år gammel.
Mit gæt er, at den nye kan noget mere eller andet og/eller er mere sikker, eller også er det blevet for dyrt at servicere en 12 år gammel model - hvilket er helt rimeligt, synes jeg.
Martin.v skrev den 21-05-2021 14:11:15

Man kunne få den tanke at de gerne vil have lukket alle BroBizz, eller skiftet dem ud,  siden de pludselig er begyndt og løbe tør for strøm (og lukker dem) for hvordan ved de det, for den er over 10 år gammel.

 Brobizz ved, hvornår du har fået din brobizz, så det er nemt at regne ud, hvor gammel den er. Batteriet er beregnet til at vare godt ti år.


fase
Martin.v skrev den 21-05-2021 14:11:15

Man kunne få den tanke at de gerne vil have lukket alle BroBizz, eller skiftet dem ud,  siden de pludselig er begyndt og løbe tør for strøm (og lukker dem) for hvordan ved de det, for den er over 10 år gammel.

 Det kunne jo være fordi, at de har en erfaring for, at batteriet ikke holder i mere end ca. 10 år.

For et par år siden havde vi problemer med bizzen på Storebælt og fik først åbnet bommen da en person kom til og fik indtastet bizzens nummer. Derefter har vi anvendt nummerpladeskanning.

I efteråret 2019 var vi i Norge, og der virkede den i hvert fald på motorvejene ( ved dog ikke om det var nummerpladen eller bizzen, der blev aflæst).


Med et batteri, der er loddet på kredsløbspladen, vil det nok koste mere at få det skiftet end en ny bizz koster.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis