Bizz (Brobizz) - nyt batteri

Har nogen prøvet at skifte batteri i sådan en?
Det irriterer mig at skulle betale 200 kr. for en ny, når et batteri formentlig koster en brøkdel.
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har kun prøvet at få den ombyttet (gratis). Kør til Broen, og hvis den ikke virker, så vil jeg tro du kan få den ombyttet (i den manuelle bane).

Træd ikke på mine ledninger :o)
Hvis du har skiftet til pay by plate, så behøver du ikke længere bizz'en

 

Jeg har faktisk også lige fået besked om, at jeg skal skifte den (og deraf betale 200 kr.) eller gå over til pay by plate, hvilket jeg ikke vil. Men har endnu ikke fået luret hvordan jeg får skiftet batteriet... Så følger lige med her ..

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Vi fik i fjor udskiftet vores bizz pga dårlig batteri. Vi drejede ind til højre efter betalingsanlægget ved Korsør og op på vejen langs med sammenfletningsarealet. Der oppe ligger kontoret. Det var helt ukompliceret.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg fik også skiftet min brobizz sidste år uden udgift, men fik samtidig at vide at det kostede 200 kr. at få skiftet batteri (ny bizz) næste gang om 5 til 10 år

fase
De udtrykker sig nu ret klart:

Kør fortsat med bizz ved at udskifte den. En ny bizz koster 200 kr. Du har ikke betalt depositum for din gamle bizz, og skal derfor betale de 200 kr. Vi garanterer, den virker i minimum 3 år.
Jeg har kørt med min biz i snart 15 år, uden at skifte den ud, men sugekopperne er knækket af, så nu fik jeg pay by plat aktiveret, og så er det sq fint.

 

Som megen anden elektronik er den klipset sammen, så med lidt tålmodighed kan man skille den ad.
Her er bipperen invendigt på forsiden:

og bagsiden med kredsløbskort med antenne:

På bagsiden af kortet sidder batteriet:

Det er et BR2450A på 3V 550mAh med en anbefalet maks. belasting på 30mA, der er loddet i, så det er nemt at udskifte, hvis man er vant til elektronik.
Problemet er så, at batteriet koster 80-100 kr. (plus forsendelse, hvis man ikke kan købe det med noget andet), og så er man jo derhenne, hvor det ikke kan svare sig.

Alternativet kunne være at lodde batteriet ud og erstatte det med en 78L03 3V spændingsforsyning i TO-92 hus og så trække en ledning ud til bilens 12V. Sådan en koster en femmer og kan levere 100mA, hvilket er rigeligt.

Men men, jeg skal et par gange over broen den næste måned, så jeg samler den igen og ser, hvordan det går - og går det ikke, får jeg den ombyttet, inden jeg skal til Norge igen og besøge alle deres betalingsstrækninger.

Jeg kiggede lige i arkivet, og BroBizzen er 12 år gammel, så 200 kr. er måske ikke helt urimeligt.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis