Kortvarig dunkelyd start af Open Corsa 2007 model

Hej,
Når vi starter corsaen op (drejser nøglen) kommer et par (små dunk bagrest fra bilen. Er tilbøjelig til at mene det kommer i retnings af venstres side. Ved sejtrækning kan man nogle gange høre det samme.
Har prøvet at rygge i udstødningen s¨å godt jeg nu kunne under bilen - kan ikke få udstødningen til at gå på noget.
Hvad mon det kan været i retningen af? - kan det være omkring støddæmper, baghjulsophæng eller andet? Men der er jo mærkeligt der ikke rigtig er noget ved alm. kørsel  
Hvad tænker I?  
Mvh Torben
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis lyden kommer lige, når du drejer nøglen, kan det være benzinpumpen, du hører.

fase
S. Fabrin skrev den 11-05-2021 14:51:24

Hvis lyden kommer lige, når du drejer nøglen, kan det være benzinpumpen, du hører.

 Ja, der er lige når man drejer nøglen . Har så lige prøvet og se en video på youtube efter at jeg har læst dit svar. Det må da næsten være den  

Mon noget kan/skal efterspændes eller er det sandsynligt at noget er defekt i selve pumpen?

700-900 kr for en ny pumpe? plus montering....og hvor lang tid tager det mon? - hvis det er pumpen der er problemet. jeg tror det.
Mvh Torben
Hvis pumpen ellers virker, skal du ikke gøre noget ved det. Der pumpes blot tryk på systemet.

fase
S. Fabrin skrev den 11-05-2021 16:20:33

Hvis pumpen ellers virker, skal du ikke gøre noget ved det. Der pumpes blot tryk på systemet.

 Er det sådan det er i en Corsa fra 2007, at man kan høre når der pumpes tryk på, eller er det noget der bare er kommet og så kan fjernes med en ny pumpe, hvis man ikke gider høre det hver gang bilen startes - jeg har aldrig hørt det før fra nogen biler  

Hvad mon det vil koste at skifte?
Mvh Torben
Kig ophængene til tanken efter
Frisk skrev den 19-05-2021 23:18:31

Kig ophængene til tanken efter

 Vi får den hejst op næste uge....så må jeg se hvad det er🤔

Tak for de gode indlæg jeg har fået 🙂
Mvh Torben
Hej igen derude  
Det viste sig, at udstødningen skulle skiftes. Jeg har ikke selv lige set hvad der var galt.
Men mit spørgsmål er så nu om en udstødning til en bil fra 2007 kan være ændret så meget, at den nu har en noget større potte, der er blevet mere (meget) synlig?
Jeg ved ikke hvad der er blevet skiftet helt eller delvis på udstødningen før den blev købt brugt i dec. sidste år.
Mvh Torben
TheDexterTeam skrev den 27-05-2021 00:16:17

Hej igen derude  
Det viste sig, at udstødningen skulle skiftes. Jeg har ikke selv lige set hvad der var galt.
Men mit spørgsmål er så nu om en udstødning til en bil fra 2007 kan være ændret så meget, at den nu har en noget større potte, der er blevet mere (meget) synlig?
Jeg ved ikke hvad der er blevet skiftet helt eller delvis på udstødningen før den blev købt brugt i dec. sidste år.
Mvh Torben

 Flyttet dette delspørgsmål ud i en tråd for sig selv for overskuelighedens skyld  

Mvh Torben
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis