Optage/afspillingsmedie.

Er der noén der kender til et system (DVD, vidio, computer) der kan programeres til at optage TV om aftenen, for derefter, "spole tilbage", -afspille om morgenen, -"spole tilbage", -optage påny OSV.
Systemet skal passe sig selv, uden anden opmærksomhed end lidt veligehold, evt stille "uret" sommer/vintertid.
Vi er natholdet på en olieplatform, som er godt trætte af at se tegnefilm cry cry om morgenen, når vi går fra. :shock:

DK-Miljø
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej..

Jeg tror en DVD-afspiller med harddisk kan klare problemmet..

De har somregle en 40 gb harddisk i, hvilket svare til ca 8-10 timer i DVD kvalitet.. og 60-70 timer i svcd kvalitet..

Den bliver ikke slidt af det store forbrug, og kan programmeres til det meste..

Hilsen Johnny

Hilsen Johnny
--------------------
When the love for coffee, goes beyond your imagination..
Hej, tak for svar.
Ka´sådan en´, programeres til "optage, -afspille, -slet, -optage, ..OSV.."?. Jeg er bekymret for, at hvis den skal have opmærksomhed, går projektet istå sad .Det vil ikke blive gjort.

Hilsen Lyngs.

DK-Miljø
Hej..

Jeg er ikke 100 % sikker.. Men prøv at høre i en hifi forretning..

Men det burde være muligt...

Hilsen Johnny

Hilsen Johnny
--------------------
When the love for coffee, goes beyond your imagination..
Programeringen af optagningen kan du helt sikkert programere.

Har du optaget på harddisk eller dvd skal du jo ikke spole tilbage !!

Men at starte an du vel også klare manuelt, så behøver du jo heller ikke at stå op på minuttet !!

Og så er maskinen jo klar til endnu en omgang straks du slukker for afspilningen !!!

Men stil de konkrete krav til maskine hvor du vil købe, så skulle du jo være sikker på at få noget der virker.. Men det er nok ikke lige bilka der kan give denne rådgivning...

MVH Njord
En PC med TV-tuner kan klare opgaven.

Med ATIs MultiMediaCenter, som følger med deres All-In-Wonder og TV-tuner kort kan både optagelse og afspilning sættes op i en "scheduler". Det er jo så bare at lave en daglig optagelse og en daglig afspilningshændelse. Hvis Windows XPs "Planlagte opgaver" sættes til at slette den gamle fil på et passende tidspunkt i løbet af dagen må det samme filnavn kunne genbruges dag efter dag, så systemet bliver vedligeholdelsesfrit.

Jeg er sikker på, at andre TV-tunere kan klare det samme, men har ikke prøvet dem!

Med hensyn til pris og performance kan det måske være en god ide at købe et kort med hardware mpeg (fx Hauppage WinPVR250), - så kan selv en gammel pc formentlig klare opgaven tilfredsstillende, da afspilning ikke er så krævende. Under alle omstændigheder vil selv den mindste, nye pc kunne klare det - bare den har TV-udgang og pænt med harddisk (40 GB kan nok klare det, og 80 GB burde i hvert fald være rigeligt, da jeg ikke går ud fra, at det behøver være meget bedre end VHS-kvalitet).

Uanset løsningen bliver problemet jo nok, at du kun får én kanal (med mindre du laver/køber flere systemer eller i hvert fald flere TV-tunerkort)!

Hvis man er "nørdet" (og der er internetadgang på platformen) kan det senere integreres med en TV-oversigt (EPG), så man nemt kan styre, hvad der skal optages, men så er I jo tilbage i, at "nogen skal gøre noget" smile

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Annonce
Køb en harddisk recorder!
Der skal ikke puttes bånd, dvd´er eller andet medie i, og de fleste kan nemt finde ud af at automatisk slette det ældste på harddisken hvis den bliver fyldt.
Harddiskrecorder fungerer som en videomaskine, bortset fra at den netop kan det du forespørger, altså optage det den bliver proggrameret til uden at nogen ellers skal gøre mere end at programmerer den fra starten.
Jeg kender ikke de nyeste på markedet, men prøv at kigge lidt rundt omkring. Forsøg at købe en hvor harddisken kan udskiftes til en større uden at det skal være en stor operation.
Ka´sådan en også programeres til at starte afspilling, hver dag f.eks Kl 07?.
Hvor kan sådan en købes?.

Vh Lyngs. smile

DK-Miljø
Om den lige kan sættes til at afspille igen, det kan den sikkert, men det er nok en lidt dyr feature kunne jeg forestille mig.
Jeg har set harddiskoptagere hos www.hifishoppen.dk og hos www.tapeconnection.dk. Der ud over har de dem i alle velassorterede radiobutikker eller nok med endnu større sandsynlighed hos en satelit/parabol forhandler.

test af optagere: http://www.fi.dk/presse/pressenskriver/20030630/1010286/

Vil gerne høre om de erfaringer i måte gøre jer.
Kig evt på vores danske firma KISS, de laver DVD afspillere med HD. model 558 kan optage og komprimere det. Og den er meget billigere end en HD recorder.

Men HD optager er sagen om ikke andet, sorry at sige det, men en computer er ikke sagenefter min mening, jeg ved godt hvad du mener Thomas, men sådan noget kommer aldrig til at virke, slet ikke hvis der er mange om det, software problemer, windows fejl med mere, vi kender det jo alle. Dette er bare min tanke. smile

Fortæl hvad du fandt frem til
Grunden til at jeg foreslår pc-løsningen er primært, at jeg ikke tror, man kan finde en ren "hardware-dims", der kan programmeres til at afspille, hvilket jo åbenbart er et krav (de må være dovne, de oliefolk :lol: ).

Mht. stabilitet og pc har du ret langt henad vejen, men lige præcis i en situation som denne, hvor maskinen bruges dedikeret til en helt bestemt opgave bør det kunne lade sig gøre at gøre den stabil

I øvrigt forstår jeg ikke hvad du mener med, at Kiss 'en er billigere end en HDD recorder? - Jeg var lige inde på deres side, og så vidt jeg kan se er det lige præcis en HDD recorder!!
smile
Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis