Midlertidig dampspærretape

Hej

Er der nogen der har erfaring med en tape der er velegnet til en midlertidig dampspærre?

Den eneste dampspærretape jeg har erfaring med er DAFA, og det er vel næsten den bedst klisterende tape man nogen sinde er stødt ind i, både til dampspærre og diverse andre opgaver :)

Vi har fået skiftet vores velux ovenlysvinduer, bl.a. et i en lysskakt i badeværelset. og det nye vindue passer ikke 100 på den gamle lysning, så indtil vi skifter hele lysningen inden for et års til vil jeg tape noget dampspærre fast mellem vinduesrammen og den gamle lysning, så der ikke kommer damp og fugt ud i isoleringen og tagkonstruktionen hver gang vi er i bad. Derfor kunne det være lækkert med noget der er til at fjerne fra vinduesrammen igen uden alt for meget bøvl, nogen gode ideer?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er et år jo lang tid hvis vi snakker midlertidig tape som fx malertape. Men jeg tænker to muligheder.
Enten gaffatape, vel at mærke kvalitet, ikke den billige fra supermarkedets tilbudskasse.
Eller en tynd klemliste der bliver stiftet fast i noten på vinduet.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Malertape er selvfølgelig udelukket, jeg har også selv overvejet kvalitets gaffa, så mit spørgsmål går egentlig mere på om der findes et bedre egnet produkt et sted mellem gaffa og "rigtig" dampspærretape, som samtidig er nemt at fjerne igen?
Ellers bliver det gaffa :)

Stifter + klemliste er ikke optimalt da det indvendige af vinduet er polpolyurethan.
Jeg vil forslå PVC tape som jeg tror det hedder Altså almindelig elektrikertape bare i en bredde på f.eks. 50 mm
Det kunne være denne LINK men de er vist ikke de billigste

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også