Afmontering af skydedør

Hej
Jeg skal have skiftet hjulene/rullerne til min skydedør og skal derfor have afmonteret den.
Der er nogle torx skruer i toppen af døren.
Er det nok med at skrue dem ud og løfte døren ud eller er der noget andet jeg skal være opmærksom på,

Torx skrue i toplisten.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kommer an på model af dør.
Nogle af dørene skal du bare løfte højt nok op, så kan du vippe bunden ud, og afmontere døren fra rulle skinnerne.

 

Der var ikke mange input til min forepørgsel sidste gang, derfor forsøger jeg igen.
Selv om jeg har skruet torx skruerne ud i toppen kan jeg ikke vippe døren ud. På ydersiden af døren sidder der nogle lister. Er der nogen af jer som kan gennemskue om jeg også skal have dem af og hvordan jeg gøre det. Skal jeg bruge en brækhjern til det, se vedlagte billeder.

Skruer i toppen af skydedøren:

Lodret liste:


Kører døren på ruller monteret i bunden eller hænger døren i ruller foroven?
Hvis rullerne er forneden, skal du sikkert skrue skruerne i listen vist på billede 1 ud. Det er nu, du skal alliere dig med en hjælper. Hvis du ser på beslaget, er der noget der ligner en føringsskinne, som måske er fastgjort til den liste, som er skruet fast med de skruer, du er igang med at fjerne. Derfor skal der være to til at skrue og holde.

fase
S. Fabrin skrev den 21-06-2021 20:29:12

Kører døren på ruller monteret i bunden eller hænger døren i ruller foroven?
Hvis rullerne er forneden, skal du sikkert skrue skruerne i listen vist på billede 1 ud. Det er nu, du skal alliere dig med en hjælper. Hvis du ser på beslaget, er der noget der ligner en føringsskinne, som måske er fastgjort til den liste, som er skruet fast med de skruer, du er igang med at fjerne. Derfor skal der være to til at skrue og holde.

 På ruller i bunden.

Når døren kører på ruller i bunden, skal du prøve at skrue listen løs. På det første billede er der vist nogle beslag, som ser ud til at bære en styreskinne. Der er tilsyneladende også et beslag i enderne af skinnen. Prøv at se om de holder føringsskinnen.

fase
Annonce
S. Fabrin skrev den 22-06-2021 09:31:52

Når døren kører på ruller i bunden, skal du prøve at skrue listen løs. På det første billede er der vist nogle beslag, som ser ud til at bære en styreskinne. Der er tilsyneladende også et beslag i enderne af skinnen. Prøv at se om de holder føringsskinnen.

 Er det bundskinnen du mener.


Skruer i toppen af skydedøren:
Er dette top eller bund af døren?
Eller er dette toppen?


fase
S. Fabrin skrev den 22-06-2021 12:05:09

Skruer i toppen af skydedøren:
Er dette top eller bund af døren?
Eller er dette toppen?

 Det er toppen. 

Kan du fortælle, hvordan døren er styret ved gulvet? Hvilket af de to billeder i mit sidste indlæg er toppen og dermed det, der skal skrues løs, for at få døren fri, så den kan lægges ned? Sæt gerne billeder med tydelig angivelse af, hvad der hvad, ind. Dit sidste svar kunne tydes, som gjaldt det begge billeder.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis