Berry alloc gulv på gammelt gulv

Jeg skal til at lægge et berry alloc laminatgulv inkluderet underlag

Jeg har på 1. Sal et gammelt trægulv. Jeg har læst mig til i bl.a. vejledningen til gulvet at der max på være en hældning på 2 mm på underlaget ( her mit gamle gulv). Men mit problem er at de enkelte gulvbrædder til en hvis grad er ujævne og fx. buede både op on ned. Hældningen på gulvet er derimod fint inden for grænsen. Kan jeg lægge det nye gulv direkte på det gamle eller skal jeg gøre noget andet.

Jeg skal til at lægge et berry alloc laminatgulv... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan ikke forestille mig andet, end mdf-pladerne efter kort tid vil følge dine gulvbrædders buer, og så er du cirka lige vidt.
Heldigt at mit Alloc gulv ikke ved, at der ikke må være fiberplader over gulvbrædder  , for det har jeg nu haft i 15 år   
Jeg vil foreslå fiberarmeret spartling, som den bedste løsning.
Jeg ville også undgå mdf'en, den er al for tynd.
min tanke mht. at sige spånplader måske kunne gå, var baseret på en antagelse om a du mente 22mm gulvspånplader, med fer/not. disse tror jeg ville kunne bruges (jeg er dog ikke sikker)
Jeg er enig i betragtningen omkring dobbelt gulvunderlag, det skulle ikke være anbefalelsesværdigt, jeg tror det kan give for meget bevægelighed.

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også