Hvilken slags stævnrørspakning er det

Hej herinde.

Er der nogen der kan hjælpe mig med, hvor jeg skal smøre stævnrørspakningen.
Den drypper ca 40 dryp i minuttet. Kan jeg stramme den?

Mvh Rasmus
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er et stævnrør med fedtsnor, for at stramme det skal du først løsne kontramøtrikken, og så stramme med håndkraft, det må ikke strammes så meget så det bliver varmt når motoren kører. Når det ikke kan strammes mere er det på tid at få monteret en ny fedtsnor, det kræver at båden er på land.Der burde være en fedtpresser som du drejer lidt på hver gang motoren har kørt et par timer. Den type stævnrørstætning vil altid dryppe lidt, nogle siger et dryp pr. min. er ok. Jeg vil anbefale at du i stedet får monteret en vandsmurt tætning, det hedder en Black Jack Og den koster vist 5-600 kr. og den er helt tæt.
Der er ingen fedtpresser i din installation, derfor mit råd om at skifte til en Black Jack , det kræver dog at din Aksel er 25 mm. hvis den kun er 20 mm. så kan du ikke få en der passer.en fedtpresser sidder normalt direkte på stævnrøret, eller i en kistebænk med en slange der er ført ned til stævnrøret, der skal bruges stævnrørsfedt der er beregnet til formålet.
Hvad hedder den store rustne klods der sidder mellem stævnrørspakningen og motoren?
Tak for svarene. Jeg er blevet lidt klogere. Klemflangen skal vist også skiftes
Som supplement til de gode svar du har fået: Det kan kun gå for langsomt med at få det hele ordnet !

Finnband
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis