Er robot-plæneklipper strøm lav-volt, så ledning kan trækkes gennem dør/vindue?

Jeg har ikke udendørs el, så udover at købe et sol-celle panel (Som jeg synes er for dyrt) kan jeg kun få gang i en robot-plæneklipper hvis jeg kan strøm-forsyne den fra et el-udtag indefra selve huset.

Det må man jo normalt ikke med 230V, men gerne med feks julelys-installationer hvor man har en transformator indendørs og kun trækker et lav-volts kabel ud gennem dør eller vindue.

Så mit spørgsmål er om robot-klippere fungerer på den måde, eller om de kræver et rigtigt el-udtag udendørs.

På forhånd tak for svar.
jacob.

Mig i varehus: "Dav, jeg har fået at vide, af en fag-mand, at jeg skulle købe en skrue-hammer der passer til flad-pandede nul-tomme møtrikker... Har i sådan en? ...Jeg er ikke så erfaren i gør-det-selv, hvis det gør nogen forskel på den type i vil anbefale jeg køber. Tak"
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du trækker lavvolt kablet ud gennem  dør eller  vindue. Men reddet ikke lidt upraktisk?

fase
Hvis du har en stikkontakt indvendigt i huset, som er placeret i nærheden af, hvor du gerne vil have en udvendig stikkontakt, så koster det altså ikke så meget at få elektrikeren til bore igennem ydervæggen og sætte en udvendig stikkontakt.


Venlig hilsen
Knud
S. Fabrin skrev den 10-05-2021 15:19:05

Du trækker lavvolt kablet ud gennem  dør eller  vindue. Men reddet ikke lidt upraktisk?

 Jeg forstår dig som at robot-klippere ER lavet sådan som jule-lys, så jeg kan have strøm-forsyningen indendørs og et kabel gennem vindue til selve lade-stationen hvor klipperen kører op efter klipning.


Nej, det er ikke Upraktisk i mit tilfælde, da jeg har antenne-kabel den vej allerede og min græs-plæne er lige udenfor vinduet.

Tak for svar.

Mig i varehus: "Dav, jeg har fået at vide, af en fag-mand, at jeg skulle købe en skrue-hammer der passer til flad-pandede nul-tomme møtrikker... Har i sådan en? ...Jeg er ikke så erfaren i gør-det-selv, hvis det gør nogen forskel på den type i vil anbefale jeg køber. Tak"
knudr skrev den 10-05-2021 17:26:09

Hvis du har en stikkontakt indvendigt i huset, som er placeret i nærheden af, hvor du gerne vil have en udvendig stikkontakt, så koster det altså ikke så meget at få elektrikeren til bore igennem ydervæggen og sætte en udvendig stikkontakt.

 Det er en leje-bolig, så jeg har ikke helt frie muligheder her, så løsningerne skal være relativt nemme at nul-stille igen.


Mig i varehus: "Dav, jeg har fået at vide, af en fag-mand, at jeg skulle købe en skrue-hammer der passer til flad-pandede nul-tomme møtrikker... Har i sådan en? ...Jeg er ikke så erfaren i gør-det-selv, hvis det gør nogen forskel på den type i vil anbefale jeg køber. Tak"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis