VW POLO 9N, årg. 2003 - rep. af viskermotor bag

Hvordan fjernes bagbeklædning på min bil, så jeg får adgang til viskermotor.

For ca. 3 mdr. siden sprunget sikring. Givet olie udefra ved viskerarm. isat ny sikring. Samtidig med at viskermotor blev startet hjulpet viskerarm til at køre frem og tilbage ved hjælp af en skruenøgle sat på møtrik ved armen. Nu er sikring igen sprunget og det er ikke muligt at aktivere viskerarm.
I første omgang vil jeg prøve at reparere viskermotor.
Med venlig hilsen

Jørgen Nielsen

Jørgen
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I plasticbeklædningen sidder der 2 håndtag/fordybninger. I bunden af dem sidder en skrue. Ta dem ud og beklædningen kan lirkes ud. Jeg har nøjagtig det samme problem med min polo 9n fra 2004, men har ikke fået gjort noget ved et endnu. Så fortæl hvad du oplever. :)

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hvis den springer sikringen, er derr vand i motoren. Enten utæt ved akslen til bladet, eller kondensvand ned ad bagruden og ind under beklædningen. En ny motor uoriginal koster ca 600,-
Hermed en sidste opfølgning. Bagbeklædningen var nem at aftage. Den gamle viskermotor, som ses herunder opgav jeg at reparere og købte en ny METZGER Viskermotor til kr. 368,22 hos Carpardoo. Den passede perfekt og alt virker nu, som det skal.

Jørgen
Super med tilbagemelding. Så må jeg jo se at ta mig sammen til at gøre noget.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Hej nu fik jeg så skilt min viskermotor ad. Jeg kan sådan set godt få den til at virke igen, men røret til vaskerdysen var ruster fast i akslen og knækket. Hvor finder jeg et sådan rør? det er ca 3.5mm udv diahvis jeg kunne finde et lignende rør så er der plads til at samle de inde i akslen.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Her var billedet.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele