Vandværk med rensning

Hej er der nogen der ved noget om kompressor til vandværk med filter silhorko jeg kan se nogen bare bruger en almindelig kompressor er det ok min koster mindst 5500 kr for jeg skal bruge en ny den gamle laver ikke tryk nok kun 3 bar mvh Lars 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja bare den giver luft mængde nok, og så skal det nok være en oliefri, så du ikke får olie i vandet.

Vi prøver igen, i morgen --
Silhorko (i Skanderborg) kan sikkert hjælpe dig med oplysninger, og mon ikke de kan levere et renoveringssæt til din kompressor.

Søren O
Du må prøve om du kan tyde det aflange skilt hvor der står Grundfoss.
Jeg fandt lige oplysninger om FF jet -vr hos jysk vandrensning. 
0,18 kw motor - 6 bar - 30L/min - 400 V
Når du skriver almindelig kompressor så er svaret stort set nej. For du mener sikkert en type med beholder, trykafbryder og det hele.
Denne giver bare de 30 liter luft hele tiden når der er strøm på. Og det tændes sammen med vandværk. Så pustes der luft ind i vandet samtidig med at det pumpes op fra boring.
 Du kan godt styre åbning af luft med en magnetventil, men mængden kan jeg ikke lige grade hvordan den styres stabilt.
Og denne kompressor er jo meget lille i forhold til almindelige. Så alene den sparede strømforbrug kan sikkert godt betale pris forskellen. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis