Fuga afbryder med lys

Hej

Jeg skal skifte en afbryder i min båd og vil gerne have den lyser når den er tændt. Har købt en ny fuga afbryder men fatter ikke en bjælde af hvordan den skal samles da det desværre er noget tid siden jeg skilte den gamle ad. Er der en venlig sjæl der gider skære ud i pap hvor fasen skal hen samt hvordan præcis lampen får lys når den er tændt. Gerne helt pædagogisk sim brun ledning ind i 1 hul set fra venstre osv. se billeder. Pft :)
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du sætter fasen (brun) i den midterste klemme og laver en lus (et lille stykke ledning) over til lampen.
Nullen (blå) sættes til den anden "ende" af lampen.
Tændledningen (sort) sættes i afbryderens anet hul.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Fedt tusind tak
Så lyser lampen hele tiden. Hvis lampen skal lyse, når afbryderen er tændt, bytter du brun og sort.

fase
Fabrin har selvfølgelig helt ret. Hvis lampen skal lyse når afbryderen er tændt skal lusen over til den sorte.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Kontrollampe nok kun til 220 volt 

"AUTOELEKTRIKEREN"
Korrekt af polobjørn, den virker ikke på 12 V f.eks. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det er til 230v - har monteret og det virker perf. Tak for hjælpen :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis