Kvalitet af blandingsbatterier

Er der den store forskel på kvaliteten af blandingsbatterier til håndvask (køkken og bad)?

Når jeg kigger på mærker som (Hans) Grohe, Adora, Damixa, Oras mfl. samt diverse discount-brands fra feks. Jem & juks, Harald Skrald osv., så er der ikke den store forskel at se - ud over prisen. Men er der nogen der har viden om, hvor elendig det billige er, og hvor meget bedre det dyre er?

Hellere leje end at bo på gaden.
Er der den store forskel på kvaliteten af... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Rantzau skrev den 09-05-2021 23:29:12

... og så skal man ikke underkende det hårde danske vands evne til tage livet af alt lige fra armaturer til varmelegemer i allehånde maskiner.   

 De er ellers i gang med at blødgøre vandet i kbh over de næste par år. 

Nu når vi er der, hvilket værktøj bruger til at løsne møtrikken under armaturet?

jeg har en kombination af hexagonale tubenøgler men de er bare for korte så jeg bliver nødt til st forlænge dem med hinanden.

derudover bruger jeg 2-3 lag pap for at skåne ryggen. Pandelampe på så man kan se hvad man laver...
Jeg købte alle mine armaturer hos Bellistri i Bredgade, København. Der fulgte værktøj med til at spænde alt fast. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 09-05-2021 23:54:20

Jeg købte alle mine armaturer hos Bellistri i Bredgade, København. Der fulgte værktøj med til at spænde alt fast. 

 Ja men min erfaring er at det ikke er helt optimalt værktøj.

det som er bedst er at få en hexagonal tube nøgle i en halv meters penge længde så kan man næsten skrue af/på uden at ligge ned på ryggen

problemet er dog at de laver møtrikkerne i forskellig diameter så man skal have mange af nøglerne..
Det er nok noget man skal svejse..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis