Hvad fejler denne buskbom?

Jeg har beskåret en buskbom og nogle af grenenes bark er ved at falde af. Er det er seriøst problem, eller overlever den? Kan man gøre noget?

Vh Tomas

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er vist et generelt problem. For et par år siden besøgte vi Frederiksborg slot. Deres buksbom var også ved at dø. Prøv at søge på syge buksbom. Så får du en masse hit.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der var for nogle år siden (sådan cirka) en afsnit af Søren Ryge Direkte på DR, hvor en (stor) del af hans buksbom (ikke buskbom) var gået til pga. noget svampe-sygdom, som ikke var til at gøre noget ved. Han havde så vidt jeg husker en buksbom ekspert til hjælp i det afsnit. Du kan evt. se om du kan finde det afsnit på DR.TV. Ellers prøv at søge på "buksbom svamp", der er masser af info derude!

Hellere leje end at bo på gaden.
hejsa

De svampesygdomme (buksbomkvistdød) som nævnes ovenfor kan der vist ikke gøres meget ved... og beskæring vil ikke begrænse et sådan angreb.

Hvordan ser bladene ud i toppen på den angrebne gren? Hvis de er grønne og fine så se tiden an og kryds fingre. Hvis de er gullige og visne så ville jeg save den angrebne gren af og vente på at de andre vokser ind og dækker hullet.

Ellers prøv inde på havenyt.dk. Der er nogen virkelig dygtige havefolk derinde (i hvert fald i forhold til mig 😀)

Mads

En buksbom busk kræver meget gødning. Hvis blade stedvis er lysegrønne eller gullige så sulter den. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis