Sløjfe 2 stk 380v

Kære ldser.

Jeg skal igang med udskiftning af gasfyr og i den forbindelse har jeg en 380 måske to som sidder i vejen. Mit spørgsmål.

Må jeg tage indmaden ud af kontakterne, samle med kronmuffer indtil de bliver afkoblet i eltavlen af fagmand. Og blot påsætte indmuringsdæksel og spartle ovenpå?.

På sigt bliver de afkoblet i eltavlen og der bliver trukket nye ledninger langs kanten af loftet i skinne.

De ses her.
 Mvh
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal have den koblet fra med det samme, ude i tavlen, men det er jo nemt gjort, det vil en elektriker ikke skulle bruge ret lang tid på.

Vi prøver igen, i morgen --
Je_ns tusind tak for svar. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du må ikke spartle ovenpå samlinger. Og det vil også være ret dumt da det næsten 100 % sikker vil revne.
Hvad er det for nogle nye ledninger du skal have trukket. Der var måske en ulighed for at bruge dele af eksisterende rør. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Udtaget til venstre er sikkert sløjfet fra afbryderen til højre, så den forbindelse og dåse med indmad kan du sikkert fjerne og mure til. Kan du ikke bruge kontakten i stedet for at trække et nyt kabel?

fase

Så har jeg pillet indmaden ud, gruppen som ledningerne tilhører er slukket på eltavlen og bliver ikke tændt før elektrikkeren har været og fjerne ledningerne i eltavlen. Mit spørgsmål er om jeg må tage dåserne ud og fylde hullerne med beton oven på ledningerne med samlemufferne og så spartle væggen ??
Du skal have afmonteret de ledninger i sikrings gruppe og hive ledninger ud af rørene. Det er umulig hvis du støber dem fast. Formålet er at rydde op i unødvendige ledninger ude i gruppe tavlen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også