Kloak faldet sammen

Jeg kom desværre hjem til en kloak der er faldet sammen, det drejer sig om ca 0,5 meter, den er lavet i beton og er ca 200mm yder og 160mm liner hvordan laver jeg det, jeg kan finde nogle gummi ringe på vvs eksperten men syntes ikke jeg kan finde noget der samler det hele.
Vi skal have ny kloak næste år (opdeling af spilde og regn vand) så har ikke den store interesse i at kaste en masse penge efter en kloak mester

Nogle gode råd? 
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er den frilagt eller hvordan kan du se det ?

Uanset hvad så er den eneste vej frem at få den graver fri og det pågældende støtte erstattet med plast og passende samlinger i begge ender

Og ja det kræver autorisation. Men hvis du selv laver gravearbejdet kan du nok spare en del og det burde der ikke være videre problemer med

Ask
En flise var pluslig løs i indkørslen og da jeg løftede den kunne jeg se direkte ned i afløbet, så det er blot lagt,

- jeg havde faktisk slet ikke tænkt på forsikringen, men tror jeg har en selvrisiko på 3000 så skal nok forhøre mig med kloakmesteren først 
grav fri minimum 25 cm ind på det sunde rør i begge ender , har du det klart , kommer det ekke til at koste meget mere end 500 kr at f en kloakmester til at lave det ordentligt
bredker skrev den 07-05-2021 20:10:43

grav fri minimum 25 cm ind på det sunde rør i begge ender , har du det klart , kommer det ekke til at koste meget mere end 500 kr at f en kloakmester til at lave det ordentligt

 Du får sku da ikke et kloakfiema ud og lave det til 500 kr. Urealistisk.. 


Mvh. Christian M
 

Annonce
Christian M skrev den 07-05-2021 20:37:16

 Du får sku da ikke et kloakfiema ud og lave det til 500 kr. Urealistisk.. 

 hvis du har det hele klart , tager det kun 15 min , så medmindre du er på sjæland , der er de jo helt urimelige , så kan du nok få et af de små lokale til det

bredker skrev den 07-05-2021 20:41:11

 hvis du har det hele klart , tager det kun 15 min , så medmindre du er på sjæland , der er de jo helt urimelige , så kan du nok få et af de små lokale til det

 Med den travlhed der er i håndværkerbrsnchen, så tror jeg simpelthen ikke på at der er nogen der gider bruge tid på en opgave til 500 kr. 


Mvh. Christian M
 

Det lyder noget vildt at du kan pille en flise op og se direkte ned til en kloakledning.
Det må jo betyde at der er forsvundet en pæn mængde jord, så det burde næste have betydet at din kloak må have været stoppet.
Det er vel ikke en brønd der har været under flisen?

Tænker et billede kunne hjælpe hvis vi skal kunne komme med et bud på hvordan du reparerer det.


Bare kald mig BBB 
Ja der mangler en pænt stor mængde jord, men intet er stoppet mens jeg gravede rørene fri, kom en af naboerne forbi som arbejder med sådan noget, så vi skal bare i vvs eksperten når de åbner og købe materialer, der er for 1500 
det er også det dyreste sted du kan handle
gå i biltema, der koster en fernko 149 , hvor i mod vvs eksperten vil have over 500 for den samme
du skal bruge 2 af dem og 1 m 160 rør
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis